وزیر امور خارجه هند در حال گفت و گو با امیر عبداللهیان درباره موضوعات مهم از جمله برجام است


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1854578

وزیر امور خارجه هند از مذاکره با همتای ایرانی خود درباره وضعیت افغانستان و اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر امور خارجه هند شامگاه چهارشنبه در تهران از مذاکره با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برجام خبر داد.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در توئیتی نوشت: رایزنی‌های گسترده با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، ما به تفصیل درباره همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه‌های تجارت، بهداشت و روابط مدنی بین دو کشور گفتگو کردیم. این نشست بر روی موضوعات مهم منطقه ای و جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، افغانستان و اوکراین متمرکز است.

پیش از این وزیر امور خارجه هند در توئیتی درباره ورود وزیر امور خارجه ایران به دهلی نو نوشت: از ورود امیر عبدالهیان به دهلی نورا استقبال می کنم، مذاکرات امروز ما بر سر توسعه روابط نزدیک و دوستانه خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه وارد دهلی نو شد و قرار است برای توسعه روابط راهبردی دو کشور با مقامات ارشد هند دیدار و گفتگو کند.

آرندام باکچی سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز از ورود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هند به دهلی نو خبر داد و این سفر را در تقویت بیشتر روابط هند و جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر خواند.

امیر عبداللهیان قرار بود اوایل فوریه سال گذشته به دهلی نو سفر کند که به دلیل سفر وزیر امور خارجه هند به ولیعهد، سفر وی به تعویق افتاد. همزمان سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به فارس گفت که این سفر در دستور کار بوده و انجام خواهد شد.

پیش از این قرار بود حسین امیرعبدالهیان در شهریور ماه سال گذشته به دعوت همتای هندی خود در پی سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران به تاجیکستان برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به دهلی نو سفر کند. به تعویق افتاد. البته وزرای خارجه دو کشور در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ 29 بهمن ماه با یکدیگر دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید