تماس تلفنی امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر درباره مذاکرات هسته ای


ساعت: 23:03
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886692

وزیر امور خارجه قطر روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات مذاکرات بر سر برنامه هسته ای و توسعه منطقه ای گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه قطر شامگاه شنبه اعلام کرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای و تحولات منطقه تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه هفته گذشته (14 مرداد) از گفت و گوی تلفنی با همتایان کویتی، عمانی، اماراتی و قطری خود خبر داد و در توئیتی نوشت: امروز با برادرانم، وزرای خارجه کویت، امارات، قطر، من و عمان قبلاً درباره عراق بحث کردیم. مشاوره در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی و بررسی راهکارهایی برای توسعه روابط یکی از الزامات سیاست همسایگی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: همکاری فیمابین با همسایگان را تسریع خواهیم کرد. خارجی ها نمی توانند مانع روند همکاری های منطقه ای شوند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبدلاخیان شامگاه پنجشنبه 9 تیرماه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: در منطقه همسایگان در مرز جنوبی خلیج فارس، پس از سال 1395، عربستان تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران و برخی از آنها گرفت. کشورهای حوزه خلیج فارس خلیج فارس به همراه عربستان سعودی سطح روابط دیپلماتیک را بالا بردند و از سمت سفیر در کاردر تنزل مقام دادند. با اقداماتی که در ابتدای دولت جدید انجام شد، کشورهای حوزه خلیج فارس در مراسم تحلیف آقای رئیسی دعوت شدند و سعی کردیم از همه امکانات سیاسی، دیپلماتیک و… استفاده کنیم. ظرفیت با برنامه های عملی برای تقویت روابط با این کشورها. امارات تصمیم دارد سفیر خود را به تهران بفرستد و به زودی سفیر این کشور وارد تهران می شود. کویت سفیر خود را معرفی کرد و ما موافقت کردیم و طی چند روز آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید