وزیر امور خارجه عراق به امیر عبداللهیان گفت که بن سلمان تمایل خود را برای گفتگوی سیاسی رسمی و علنی در نشست بعدی ایران و عربستان ابراز کرد.

وزیر امور خارجه عراق به امیر عبداللهیان گفت که بن سلمان تمایل خود را برای گفتگوی سیاسی رسمی و علنی در نشست بعدی ایران و عربستان ابراز کرد.

روز جدید ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه عراق گفت: فؤاد حسین اشاره کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حاشیه گفت وگو در جده ابراز تمایل و آمادگی کرده است. در نشست بعدی گفت وگوی سیاسی رسمی و عمومی بین ایران و عربستان سعودی برقرار خواهد شد.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران به سوالاتی درباره روابط ایران و عربستان سعودی پاسخ داد.

سخنگوی سازمان دیپلماسی درباره اظهارات فواد حسین وزیر امور خارجه عراق درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: پنج دور مذاکرات ایران و عربستان به میزبانی دولت عراق در بغداد برگزار شد که خوشبختانه نتایج خوب و امیدوارکننده ای داشت. پس از این دیدار در جده، فواد حسین با امیر عبداللهیان گفت و گوی تلفنی داشت و وی را در جریان برخی از امور مربوط به این دیدار در جده قرار داد.

وی گفت: در این گفتگو، فواد حسین اشاره کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه گفت وگو در جده، تمایل و تمایل خود را برای برگزاری گفت و گوی سیاسی رسمی و علنی بین ایران و عربستان در ساعت 24 اعلام کرد. جلسه بعدی این یک نشانه مثبت است و ما معتقدیم با توجه به اراده مثبت طرفین برای برداشتن یک گام عملی رو به جلو، این امکان وجود دارد که نشست بعدی در سطح رسمی و سیاسی در بغداد برگزار شود و این یک جلسه ملموس و بزرگ باشد. در راستای ارتقا و از سرگیری روابط دو کشور گام برداریم و از اقدامات دولت عراق در این زمینه قدردانی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید