عدالت در توزیع آب اولین اصل برای اجرای پروژه / نارضایتی است. نتیجه حکومت داری ضعیف و عدم شفافیت در تصمیم گیری ها

ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783805

وزیر نیرو گفت: شرط انصاف در توزیع آب اولین اصل برای اجرای پروژه ها است و این امر بدیهی است، اما نارضایتی ها مربوط به ضعف حاکمیتی، بخشی مربوط به عدم تصمیم گیری به موقع و عدم شفافیت در تصمیمات که می تواند در بین مردم توقع ایجاد کند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بدیهی است.

وی گفت: قوانین در این زمینه شفاف و شفاف است و اگر قانون را ملاک کار خود قرار دهیم تفاوتی نمی کنیم اما مهمترین رکن بهره مندی مردم از این موهبت الهی برنامه ریزی، حفظ وحدت و تخصص است. . در محافل خود بحث می کنند و پیروز شدن در این مسائل در بین مردم فایده ای ندارد.

محرابیان با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسات مشخص شد که در این زمینه با نمایندگان هم عقیده هستیم و تفاوت اصولی وجود ندارد. برنامه بازدید از پروژه ها و گفتگو با مردم در برنامه امروز است.

وزیر نیرو یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده، نارضایتی هایی بین گروه های مختلف وجود دارد که در اقصی نقاط کشور وجود دارد. بین مردم ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تقاضای آب، کاهش بارندگی، کاهش سرانه آب و فشارهای نامتعادل بر منابع آبی تصریح کرد: عدم تعادل در فشارها باعث بروز مشکلات زیست محیطی فراوان، مشکلات سفره های آب زیرزمینی و تامین نشدن نیاز مردم شده است.

محرابیان تاکید کرد: مردم در برنامه ریزی و توسعه نیستند و باید در این امور دقت بیشتری داشته باشیم. وقتی بارگیری در جایی انجام می شود که امکان تامین آب وجود ندارد، صدها هزار خانه ایجاد می شود، صنایع غیرمنطقی گسترش می یابد و انتظارات غیرمنطقی و جاه طلبانه مردم وجود دارد.» نتیجه دیگری ندارد.

وزیر نیرو یادآور شد: باید برنامه ملی و همفکری جمعی داشته باشیم و با رعایت اصول علمی، کارشناسی و فنی نسبت به معکوس کردن مشکلات و راهکارهای غلط گذشته اقدام کنیم.

وی گفت: همه تحت تاثیر تصمیمات اشتباه هستند. امروز همه مسئولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدند که در فضایی صمیمی و در یک گفت وگوی کارشناسی می توان در بسیاری از موارد به توافق رسید. “

محرابیان با بیان اینکه مردم به دنبال راه حل برای مشکلات خود هستند، تاکید کرد: مردم به دنبال اختلاف نیستند و گفتن چیزی که بوی اختلاف می دهد بی فایده است. ما خود را موظف می‌دانیم که هم با گروه‌های مردمی و هم با مسئولان صحبت کنیم.» و او بر اساس قانون، انصاف، شفافیت و اصول فنی تصمیم‌گیری کرد و اگر حرکت بر این اساس باشد، موفق می‌شویم.

وی گفت: آب محدود است و مردم از ما انتظار معجزه ندارند، اما باید آب بین آنها عادلانه توزیع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید