افزایش شاخص کیفی درصد محصولات مطابق سفارش فولاد سبا به 96.81 درصد


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1908587

با توجه به تاکید و رویکرد مدیریت شرکت به تولید محصولات باکیفیت و خاص، با همت جمعی از کارکنان مجتمع فولاد صبا، در شش ماهه اول سال 1401، شاخص کیفیت درصد محصولات مطابق با سفارش از این مساحت به 96.81 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر بهره برداری مجتمع فولاد صبا در خصوص این دستاورد ارزشمند گفت: با اجرای نوسازی خطوط تولید، ارتقای اتوماسیون صنعتی و نصب قفسه نورد شماره 7 فولاد شبا در سال گذشته و فرآیند تست های عملکردی تجهیزات نصب شده. خوشبختانه در شش ماهه اول سال جاری شاهد افزایش شاخص کیفیت درصد محصولات مطابق با سفارش و بهبود محسوس آن نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته هستیم.

بهمن خلیلی تصریح کرد: آنچه در این روند قابل توجه است این است که ارتقای شاخص کیفی مذکور با افزایش چشمگیر حجم تولید این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال های گذشته همراه بوده و در حالی که برنامه های تولیدی در نظر گرفته شده است. همچنین تولید آزمایشی فولادهای جدید در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن قدردانی از زحمتکشان مجتمع فولاد صبا در واحدهای تولیدی، ستادی و واحدهای فنی و پشتیبانی، ابراز امیدواری کرد با حمایت مدیریت عالی سازمان بتوانیم رشد بیشتر محصولات را از نظر کمی محقق کنیم. و کیفیت

در همین زمینه رئیس کنترل کیفی مجتمع فولاد صبا نیز اظهار داشت: مجتمع فولاد صبا در نیمه نخست امسال با ثبت 96.81 درصد محصول مطابق با سفارش، بالاترین شاخص کیفی را نسبت به مدت مشابه به ثبت رساند. در سالهای گذشته و از ابتدای ایجاد این مجموعه.اکتسابی.

جمشید عبدزاده تکمیل قسمت های باقی مانده از نوسازی و توسعه خطوط تولید مانند دستگاه ریخته گری شماره یک و اتوماسیون نورد را که تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصولات دارد را از دلایل اصلی این امر می داند. بهبود کیفیت. .

وی تعامل موثرتر بین گروه های تولیدی، دفتر فنی تولید و کنترل کیفی در نظارت بر محصولات غیر منطبق و تعیین اقدامات اصلاحی مناسب را از دیگر دلایل این بهبود برشمرد و تصریح کرد: شاخص کیفی درصد محصولات منطبق با ترتیب به عنوان شاخص اصلی کیفیت نشان دهنده هماهنگی بین فرآیندها تولید و نگهداری در خطوط و فرآیندهای مختلف تحت کنترل است.

عبدزاده ادامه داد: بهبود این شاخص علاوه بر تاثیر مستقیم بر کاهش هزینه ها مانند هزینه های کیفی شامل هزینه های دوباره کاری، خسارت و ضایعات، باعث کاهش هزینه های غیرمستقیم مانند باقی ماندن محصول در انبار، تولید مجدد و مازاد، تاخیر می شود. و برخی موارد دیگر و در نهایت منجر به بهبود شاخص رضایت مشتری می شود.

مدیر کنترل کیفی مجتمع فولاد صبا ابراز امیدواری کرد: با بهبود روند و عملکرد تجهیزات اندازه گیری موجود و استفاده از موج سنج و همچنین نصب تجهیزات اندازه گیری مورد نیاز مانند دستگاه سنجش سطح خودکار، در آینده بتوانیم. شاهد بهبود و تضمین کیفیت محصولات تحویل شده به مشتریان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید