تولید 2.5 میلیون تن کویل گرم در مجتمع فولاد سبا رویایی نیست


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1918477

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت ضمن حضور در مجتمع فولاد شبا و دیدار با مدیران و کارکنان این حوزه از زحمات همکاران و روند رو به رشد تولید کمی و کیفی قدردانی کرد. محصولات فولادی شبا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان در اولین روز از سومین هفته آذرماه، محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت با حضور در مجتمع فولاد صباح و دیدار با مدیران و مدیران شرکت کارکنان این حوزه به بیان تلاش های همکاران و روند رو به رشد تولید کمی و کیفی این محصول در فولاد سبا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش و پویایی روزافزون در فولاد صبا به خوبی دیده می شود، گفت: دستاوردهای همکاران نشان می دهد که هر یک از این عزیزان با انسجام و همدلی بیشتر به وظایف خود و اهداف سازمان آگاهی کامل دارند.

تولید محصولات قابل فروش در بازارهای جهانی در گروه فولاد مبارکه

طیب نیا با بیان اینکه ظرفیت و زیرساخت های بسیار خوبی در فولاد سبا وجود دارد، بر رفع چالش ها و موانع موجود در این حوزه تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط بازارهای جهانی فولاد و نیاز به تولید حداکثر محصولات ویژه در گروه فولاد مبارکه، ما را رفع کردیم. باید با تولید محصولات ویژه و رقابتی، توسعه متوازن را در کل گروه و به ویژه در مجتمع فولاد صبا ایجاد کند.

منتظر نباشید کشورهای غربی و خارجی ها متوجه تحولات شوند

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه در فاز اول فرصت برای افزایش ظرفیت به 2 میلیون تن در فولاد صبا وجود دارد، تصریح کرد: گزارش شرایط و مطالبات فولاد صبا نشان می دهد که کار چندانی برای توسعه این مجموعه زیر سقف وجود ندارد. ما با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد، اما مسلم است که برای بسیاری از پروژه های مورد نظر نباید منتظر شرکت های غربی و صاحبان فناوری و به طور کلی خارجی ها باشیم. برای این منظور باید به توان و دانش سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان برای پیشبرد کارها و پروژه ها تکیه کنیم.

تولید 2.5 میلیون تن کویل گرم در فولاد سبا رویایی نیست

وی توسعه و تکمیل کارگاه های فرعی در فولاد صبا را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که این خط برای تولید 700 هزار تن و سپس یک میلیون و 500 هزار تن طراحی شده است اما با این پیشرفت ها زیر سقف همکاران. این مجموعه 1.6 میلیون تن تعهد داده است که قطعا محقق خواهد شد. بنابراین با یک چشم انداز بلندمدت و یک برنامه جامع، بدون اتلاف وقت و بدون تشریفات بی مورد، برای تولید 2.5 میلیون تن کویل که یک رویا هم نیست، باید از هم اکنون گلوگاه ها را برطرف کرده و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم. تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشویم.

مطالعه طرح جامع طرح های توسعه پیشنهادی فولاد سبا

طیب نیا با اشاره به طرح های پیشنهادی توسعه فولاد صبا از جمله احداث خطوط اسید شویی، اسکین پاس و برخی پروژه های دیگر، خاطرنشان کرد: بررسی تمامی موارد پیشنهادی باید با سرعت و دقت انجام شود تا بتوانیم برای کشور و ذینفعان گروه فولاد مبارکه با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، کشور را از واردات بخشی دیگر از ورق های فولادی ویژه رها می کند.

تاکید بر حفظ حرمت و منزلت حداکثری کارکنان پیمانکار

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات پیمانکاران گروه فولاد مبارکه و بویژه پیمانکاران فولاد صبا تاکید کرد: از نظر کرامت انسانی، پیمانکاران این شرکت هیچ تفاوتی با کارکنان امانی ندارند، بنابراین باید آنها را به کار گیرند. شرایط بهتری برای حفظ کرامت خود ایجاد کنند. سعی کنیم شرایطی را برای آنها فراهم کنیم تا این اقوام بتوانند با استفاده از امکاناتی مانند سالن های ورزشی موجود، هر چه بهتر مستقر شوند و از خدمات موجود بهره ببرند و با تشویق بیشتر به فعالیت خود در بخش های مختلف ادامه دهند.

گسترش تعاملات با شرکت ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل فولاد مبارکه در قسمت بعدی سخنان خود با توجه به تعامل خوب مدیریت فولاد مبارکه و ذوب آهن اظهار داشت که با توجه به حسن همجواری فولاد صبا و شرکت ذوب آهن باید شرایطی را فراهم کنیم که هر دو شرکت گسترش تعاملات به نقاط مشترک و هم افزایی بیشتری می رسد. بنابراین باید پروژه های بین آنها را در مسیر توسعه حداکثری محقق کنیم.

حضور مدیرعامل و هیئت همراه در فولاد سبا مایه دلگرمی کارکنان است.

در ابتدای این بازدید مدیر فولاد صبا گزارش عملکرد فولاد صبا و برنامه های آتی این قطعه فولاد مبارکه را به سمع و نظر مدیر عامل و هیئت همراه ارائه کرد که در فولاد سبا این امر مایه دلگرمی همکاران است، به ویژه اینکه مدیر عامل شرکت برای رفع برخی مشکلات در مسیر توسعه ظرفیت و سبد محصولات، راهکارهای موثری را برجسته و پیشنهاد کرده است.

لزوم ارتقای زیرساخت ها برای تولید کمی و کیفی بیشتر

محمود محمدی پوشارکی با اشاره به وضعیت تولید در فولاد صبا گفت: حدود سه ماه است که ظرفیت اسمی ماهانه را با تولید 140 هزار تن تثبیت کرده ایم و با حفظ این روند می توان گفت که فولاد صبا یک میلیون و 600 هزار تن ظرفیت دارد. تن ها گذشته است که اگر با جدیت بیشتری به توسعه زیرساخت ها و تولید واحدهای مختلف در این حوزه نگاه کنیم، می توانیم راهبردهای مدیریت عالی سازمان را اجرا کنیم و 2.5 میلیون البسه تولید کنیم.

حداکثر استفاده از تجهیزات موجود و افزایش بهره وری

وی با تاکید بر اینکه در این بخش تولید انبوه فولادهای برق، فولاد ضد زنگ و برخی فولادهای خاص دیگر در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به تاکید مدیریت عالی سازمان رویکرد توسعه و افزایش ظرفیت در فولاد صباح با هدف استفاده حداکثری. با توجه به تجهیزات موجود و افزایش بهره وری.

مدیرعامل مجتمع فولاد صبا در ادامه بر اهمیت رشد متوازن در این بخش از فولاد مبارکه تاکید کرد و اظهار داشت: در مقطعی رویکرد شرکت افزایش زیرساخت های تولید بود اما اکنون باید موازی با این استراتژی توسعه زیرساخت های کمکی باشد. ما دارای طرح مستند و سرمایه گذاری فولاد صبا در انرژی، آب، برق، گاز و مواد اولیه هستیم.

توانایی سبا استیل در تولید انبوه فولاد الکتریکی، کورتن و بسیاری از گریدهای تخصصی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه محدودیت های برق، آب و گاز در فصول مختلف سال بر میزان تولید تاثیر منفی داشته است، گفت: در حال حاضر نیروگاه احیای مستقیم این مجموعه می تواند تولید کند. به 1.5 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می کند اما با محدودیت هایی که در میدان گازی وجود دارد معمولا تولید این مگادول به 1.2 تا 1.3 میلیون تن کاهش می یابد.

وی در ادامه به قابلیت های خط نورد گرم فولاد صبا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید فولاد برق، کورتن و بسیاری از گریدهای ویژه، این مجموعه به توانمندی بالایی دست یافته است که به راحتی با خطوط تولید مشابه در اروپا قابل مقایسه است. کشورها.

دیدگاهتان را بنویسید