تزریق 20 میلیون یورو به پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895496

زنگنه گفت: با رایزنی با بانک صنعت و معدن مقرر شد این بانک در کوتاه مدت 20 میلیون یورو سهام خود را پرداخت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رایزنی انجام شده با بانک صنعت و معدن مقرر شد این بانک حق سهام خود را در سال جاری پرداخت کند. مبلغ 20 میلیون یورو در دوره اقدامات کوتاه مدت انجام دهد.

وی بیان کرد: پس از تغییر پیمانکار، پروژه با سرعت خوبی پیش می رود و پیشرفت پروژه به حدود 40 درصد رسیده است و با پرداخت بدهی بانک صنعت و معدن در موعد مقرر، پروژه انجام می شود. طبق برنامه زمانبندی خود به بهره برداری برسد.

زنگنه گفت: عملیات اجرایی مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه در سال 97 با وام یک میلیارد یورویی و در زمینی به مساحت 550 هکتار و بر اساس طرح اولیه کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون آغاز شد. تن آهن اسفنجی، 1.5 تن ورق فولادی با تامین مصالح ابتدا یک میلیون و 600 تن ذوب و ریخته گری از معادن سنگان خواف و اشتغال مستقیم برای 2800 نفر و 12000 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد می کند.

سالانه 1.5 میلیارد یورو ورق فولادی وارد کشور می شود و با راه اندازی این طرح می توان ضمن ایجاد تولید و اشتغال، قطعات فولادی در کشتیرانی، ماشین آلات سنگین و لوله گاز از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید