تولید ورق شطرنجی آجدار در مجتمع فولاد صباح و بدون نیاز به واردات


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1895088

همزمان با هفته دولت، کارکنان جهادگر مجتمع فولاد صبا موفق به تولید ورق های آجدار شطرنجی (نوع R) شدند و کشور را از واردات این گونه محصولات بی نیاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرعامل مجتمع فولاد صبا ضمن اعلام این خبر گفت: در 6 ماهه نخست سال “ساخت دانش بنیان، ایجاد اشتغال” کارکنان پرتلاش این مجتمع توانستند ششمین محصول جدید خود را تولید و تحویل دهند. نیازهای بازار داخلی

محمود محمدی پوشهرکی با بیان اینکه در حال حاضر ورق های آجدار عمدتا به صورت هات کویل تولید می شود، اظهار داشت: پیش از این در سال 1395 همکاران این واحد موفق به تولید ورق های آجدار بادامی (نوع T) شده بودند.

وی با اشاره به اینکه تولید ورق موجدار کاربردهای مختلفی در صنعت دارد، خاطرنشان کرد: ورق کاروگیت مدل گرید S235JR عرض 1250 و ضخامت 2، 3 و 6 میلی متر بر اساس سفارش مشتری و استانداردهای جهانی DIN59220 تولید می شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد صبا با بیان مصارف این نوع محصول گفت: استفاده از ورق آجدار شطرنجی تولید شده در مجتمع فولاد صبا برای تولید سکوهای صنعتی، پله، پل، صنعت خودروسازی و ساخت عرشه، کامیون و کامیونت. استفاده می شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: این نوع ورق ها قابلیت اسید شویی و تبدیل به ورق گالوانیزه دارند و با نورد روی خطوط نورد سرد ارزش افزوده بیشتری را برای کشور به ارمغان می آورند.

به گفته محمدی پاسارکی، مصرف ورق شطرنجی موجدار در کشور حدود 100 هزار تن در سال است و مجتمع فولاد صباح از چنان ظرفیت و قابلیت هایی برخوردار است که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، امکان صادرات این نوع ورق ها به کشور نیز وجود دارد. کشورهای حاشیه خلیج فارس عراق، افغانستان و سایر درخواست کنندگان در حال جمع آوری ارز برای کشور بودند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: هرچه توسعه صنعتی در کشور در حال وقوع است و نیاز به چنین محصولاتی رو به افزایش است، مجتمع فولاد صباح نیز ظرفیت و توانایی پاسخگویی حداکثری صنایع کشور در این حوزه را دارد.

مدیر مجتمع فولاد صبا افزود: با توجه به راهکارهای مدیریت ارشد فولاد مبارکه و با توجه به نقش اساسی این شرکت در توسعه صنعتی کشور، هیچگاه از حرکت دست برنمی داریم و تمامی مدیران و کارکنان این شرکت هستند. متعهد و متحد با تمام تلاش خود و بدون توجه به حواشی برای تولید هر چه بیشتر محصولات از نظر کیفیت و کمیت تلاش می کنند.

وی در پایان سخنان خود از زحمات تمامی کارکنان مجتمع فولاد صبا قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد با وجود سرمایه انسانی متخصصین مجتمع فولاد صبا و حمایت مدیریت ارشد فولاد مبارکه گام های بیشتری در جهت توسعه محصول برداشته شود. پرتفوی و ایجاد ارزش برای اقتصاد کشور

دیدگاهتان را بنویسید