روحانی معروف: دولت چند صباح به چه قیمتی؟

حسین جلالی نماینده رفسنجان این سخنان عجیب را در مجلس بیان کرد: «حفظ نظام یکی از وظایف واجب است حتی مهمتر از حفظ جان امام زمان (عج)». انتقاد زیاد

روحانی معروف: دولت چند صباح به چه قیمتی؟

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل می‌بادی، استاد حوزه علمیه:

* ای کاش شورای محترم نگهبان که نظارت اختیاری را در مسائل سیاسی جدی می گرفت، در مسائل علمی هم جدی می گرفت. فردی که در لباس روحانیت چنین حرفی می زند نشان می دهد که نه روحانیت و نه نظام را می شناسد چرا که فدای اعتقادات مردم به نفع نظام سیاسی بزرگترین اشتباه است.

* این افراد می خواهند اخلاق و اعتقادات مردم را قربانی کنند تا چند سال دیگر در مجلس و قدرت بمانند. با اعتقادات مردم بازی می کنند و برای محافظت از خود نوآوری و تحریف ایجاد می کنند.

* (با بیان اینکه هیچ دولتی تا به حال با اعتقادات مردم بازی نکرده و حتی در رژیم پهلوی هم بازی نکرده اند): متاسفانه اکنون با اعتقادات مردم بازی می شود. اگر این آقا دلش برای ملت و کشور و نظام می سوخت، اینطور حرف نمی زد. این حرف ها یعنی اعتقادات مردم فدای نظام شود و هر چه گفتند ملت بپذیرد اما اینطور نیست. این کلمه نه در عقاید و نه در قرآن و آیات و روایات یافت می شود. صحبت های این نماینده مجلس قابل تعقیب و پیگیری است. این ادعا قابل دفاع عقلی و قانونی نیست.

* متأسفانه فضای حاکم بر این است که با چنین افرادی کار نمی شود و فضا به گونه ای است که اگر حرفی گفته شود که به مذاق مسئولین خوش نیاید عواقب شدیدی برای گوینده خواهد داشت، اما این گونه حرف ها در نظر گرفته نشده. متاسفم که برای حفظ نظام با همه چیز بازی می کنیم و ارزش های اخلاقی و احکام دینی قربانی می شوند تا بتوانند چند روز دیگر حکومت کنند. در عین حال، اصل حکومت، حفظ اخلاق، آزادی های انسانی و دین است.

* این افراد عنوان روحانی را یدک می کشند و اصلا فکر نمی کنند. چون فکر مشکل است اما زبان مشکل نیست و هر چه می خواهند حرف می زنند. حمایت از سیستم خوب است، اما تمایل به قربانی کردن همه چیز برای حفظ و محافظت از آن هرگز پایان نخواهد یافت.

* جوانان در واکنش به وضعیت آشفته خود برای اعتراض به خیابان ها می آیند. به جای دستگیری و خشونت، نظام باید به صدای و دردهای جوانان و مردم بشنود و مطالبات آنها را برآورده کند، زیرا وقتی خشونت می‌کنید، طرف مقابل هم خشونت می‌کند و این به نفع دولت نیست. و عاقبت بدی خواهند داشت . اعتراضات اولین بار نیست و همیشه بوده است، اما نگرش نسبت به اعتراضات هرگز درست نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید