عضو کمیسیون انرژی مجلس: اگر بخواهیم بنزین را بالا ببریم و به یک دلار برسانیم باید چند میلیون خودرو فرسوده را هم حذف کنیم. در حال حاضر هیچ مبنایی برای این کار وجود ندارد / جامعه نمی تواند قیمتی بالاتر از این را بپذیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس: اگر بخواهیم بنزین را بالا ببریم و به یک دلار برسانیم باید چند میلیون خودرو فرسوده را هم حذف کنیم.  در حال حاضر هیچ مبنایی برای این کار وجود ندارد / جامعه نمی تواند قیمتی بالاتر از این را بپذیرد

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حوزه بنزین افزایش قیمت نداریم و مردم نمی توانند قیمت بالاتری را بپذیرند. به طور کلی سیاست مجلس این است که قیمت را بالا نبریم و سهمیه را کاهش دهیم.

حسین حسین زاده درباره طرح تغییر نحوه توزیع و قیمت بنزین اظهار کرد: در طرح توزیع بنزین برای مردم جزایر کیش و قشم و همچنین تغییر سهمیه بنزین در برخی مناطق مرزی مانند سیستان و بلوچستان، در نظر گرفته شده است. آنجا که بحث قاچاق مطرح شد به این نتیجه رسید که همه اینها روی میز دولت و وزارت نفت است اما تاکنون تصمیمی برای تغییر سهمیه یا افزایش قیمت گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت بنزین در سال جاری ثابت خواهد بود، تصریح کرد: بحث تولید و مصرف بنزین است که در حال حاضر روزانه 95 تا 105 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنیم اما با توجه به افزایش سالانه 4 تا 6 درصدی و همچنین افزایش مسافرت ها در آستانه پایان دادن به کرونا است و افزایش سفرها نیاز به بنزین بیشتری دارد، بنابراین به نظر می رسد یکی از راه حل های افزایش تقاضا برای بنزین باشد. بهینه سازی مصرف سوخت و یکی از روش ها توسعه مخازن CNG است.

این نماینده کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بخواهیم طرح ویژه ای ارائه کنیم و قیمت بنزین را افزایش دهیم و آن را به یک دلار برای خلیج فارس برسانیم، باید چند میلیون خودرو قدیمی را حذف و خودروهای هیبریدی را وارد بازار کنیم. مابه التفاوت قیمت 3000 تومان فعلی باید تا 30 هزار تومان فوب محقق شود که در حال حاضر اصلا امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: در حوزه بنزین افزایش قیمت نداریم و مردم نمی توانند قیمت بالاتری را بپذیرند. به طور کلی سیاست و سیاست مجلس افزایش قیمت و کاهش سهمیه نیست مگر اینکه دولت بر اساس طرح آزمایشی که در جزایر انجام شد و نحوه توزیع گازوئیل در مورد نحوه توزیع تصمیم گیری کند. که به صورت آزمایشی انجام خواهد شد.

در حال حاضر قیمت سوخت تغییر نخواهد کرد

مصطفی نهایی در این خصوص گفت: در حال حاضر بحثی در خصوص تغییر نحوه توزیع و قیمت بنزین وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که طرحی نیاید و برنامه تغییر نکند، روش فعلی ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت سوخت تغییر نمی کند و بنزین با همین نرخ توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید