کاخ سفید: در حال حاضر هیچ توافقی با ایران در مورد تبادل زندانیان وجود ندارد

کاخ سفید: در حال حاضر هیچ توافقی با ایران در مورد تبادل زندانیان وجود ندارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت در حال حاضر هیچ توافقی با ایران در مورد تبادل زندانیان وجود ندارد.

به گزارش رویترز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که هیچ توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان وجود ندارد. آخرین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که به خانواده‌هایی که مدت‌ها منتظر بازگشت عزیزانشان هستند، امید کاذب بدهیم.

وی اعلام کرد که آمریکا به همکاری با ایران برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی در ایران به کشورشان ادامه خواهد داد.

اخیرا حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: تبادل پیام در مذاکرات رفع تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر درباره بحث تبادل اسرا به توافق رسیده‌ایم. و اگر همه چیز از طرف ایالات متحده به خوبی پیش برود، در چند روز آینده آینده ساخته خواهد شد.

و افزود: ما این قضیه را کاملا انسانی می دانیم. از اسفندماه سال گذشته سندی به طور غیرمستقیم بین ما و طرف آمریکایی در این راستا امضا و تصویب شد، اما زمینه اجرای آن از قبل فراهم شده است. به نظر ما همه چیز آماده است. طرف آمریکایی در حال انجام مقدمات فنی خود است.

پس از اظهارات وزیر امور خارجه ایران در خصوص توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل اسرا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا البته این موضوع را تکذیب کرد.

پرایس گفت: ما برای آزادی سه شهروند آمریکایی که به طور غیرقانونی در ایران زندانی هستند تلاش خستگی‌ناپذیری می‌کنیم و تا زمانی که به عزیزانشان بازگردانده نشوند دست از کار نمی‌کشیم.

همچنین شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای جداگانه، این اظهارات ایران را «دروغ» خواند.

دیدگاهتان را بنویسید