رئیس پلیس راهور: خودروسازان به اشتباه خود اعتراف کردند/کیسه هوای راننده را نمی توان تعویض کرد!

رئیس پلیس راهور: خودروسازان به اشتباه خود اعتراف کردند/کیسه هوای راننده را نمی توان تعویض کرد!

روز جدید : اعلام کرده ام که هر جا ایربگ در صورت بروز تصادف باز نمی شود، خودروساز باید محاکمه شود تا خسارت مردم و بیمه ها جبران شود.

«فکر می‌کنم خودروسازان شوخی می‌کنند. کیسه هوای سمت راننده اصلاً عملکرد تعویض دنده نیست.

سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور در نشست خبری از تغییر کارت خودرو خبر داد و گفت: کارت خودروی قبلی دارای تراشه ای بود که اطلاعات را ذخیره می کرد که بارکد سه بعدی جایگزین می شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 205 هزار تصادف در سال جاری رخ داد که از این تعداد 10 هزار و 912 کشته و 194 هزار و 965 مجروح شدند.

هادیانفر گفت: پلیس نمی تواند به ازای هر 37 میلیون خودرو یک نگهبان تهیه کند و سهم این دستگاه ها توسط کارشناسان با کروکی مشخص شده است.

وی با اشاره به حادثه زنجیره ای بهبهان گفت: در این حادثه مه ناگهانی رخ داد. در مورد انسداد جاده هم باید گفت که ما تابع گفته های سازمان هواشناسی هستیم، کارشناس هواشناسی نیستیم و مطابق با اعلام هواشناسی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس در این تصادفات مقصر بوده است، گفت: اگر حادثه ای رخ دهد که پلیس کوتاهی کند، هم پلیس و هم راهنمایی و رانندگی و هم قوه قضائیه برخورد می کنند، مثلا در فاجعه بهبهان. گروه ها اعزام شدند، اولین گروه برای بررسی اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه به آنجا اعزام شدند و خوشبختانه هیچ اشتباهی مرتکب نشدند و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه ساعت چهار صبح در آنجا مستقر شد.

وی گفت: در صورت وقوع حادثه، پلیس وظیفه رسیدگی به این حادثه را برعهده خواهد داشت و قانونگذار نیز به پلیس اجازه می دهد تا مسئولیت این حادثه را به اشتراک بگذارد. ما در حال انجام آن هستیم؛ در تصادفات بارها به آهنی برخورد می کنیم به همین دلیل از خودروسازان می خواهیم خودروهای ایمن تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند چرا باید سه پراید و سمند در بهبهان به آتش کشیده شود این خودروها تی ان تی نداشتند که منفجر شوند.

«فکر می‌کنم خودروسازان شوخی کردند که مردم باید در زاویه مناسب تصادف کنند. یک ماشین امن بسازید سوال اینجاست که آقای سازمان استاندارد چند بار به خط تولید رفته و شاهد تست تصادف بوده است؟ چرا طراحی؟ اگر بخواهیم یک طرح ۱۱ ساله را تحلیل کنیم و بگوییم که در تصادفات چندین ایربگ باز شده و باز نشده است، به ضرر خودروسازان است. کیسه هوای راننده اصلا تابع کلید نیست، پس چرا خود به خود طراحی کنید؟

وی در خصوص باز نشدن ایربگ خودرو در تصادفات نیز گفت: اعلام کرده ام که هر جا ایربگ در تصادفات باز نمی شود، خودروساز باید به مراجع قضایی معرفی شود تا خسارت مردم و بیمه ها جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید