آیا میزان جریمه های رانندگی افزایش می یابد؟ / رئیس پلیس راهور فرجا مطرح کرد

آیا میزان جریمه های رانندگی افزایش می یابد؟  / رئیس پلیس راهور فرجا مطرح کرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: در برخی از کشورها جریمه یک تخلف خودرو 3000 یورو است که به این معناست که آن فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف پرداخت کند.

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجه در جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی نوروزی که پیش از ظهر امروز در شهرستان تموک برگزار شد، با اشاره به لزوم پیشگیری از جرایم رانندگی گفت: یکی از مجازات ها مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی در کشورهای توسعه یافته محرومیت از خدمات است و اجتماعی است و افرادی که دارای تخلف رانندگی هستند از انجام برخی مسئولیت ها منع می شوند زیرا افراد قانون مدار نیز در ارزیابی صلاحیت آنها مد نظر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی باید تغییر کند، گفت: وقتی صحبت از افزایش میزان جریمه می شود، هدف پرداخت جریمه نیست بلکه جلوگیری از جریمه است، جریمه یک میلیونی نباید پرداخت شود بلکه برای جلوگیری از ارتکاب جریمه است. نقض

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا افزود: در این راستا پیشنهاد تغییر قوانین راهنمایی و رانندگی را دادیم که انجام شد و در دستور کار قرار گرفت.

هادیانفر در جلسه اخیر شورای عالی ایمنی و هماهنگی ترافیکی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه برگزار شد، با اشاره به پیشنهاد افزایش جرایم رانندگی به دولت، گفت: امیدواریم که این پیشنهاد امروز مورد بررسی و موافقت قرار می گیرد و در نوروز 1402 می توانیم آن را اجرا کنیم.

به گفته وی، افزایش تخلفات رانندگی متناسب با تورم خواهد بود و این موضوع در قانون نیز پیش بینی شده است و هدف ما درآمدزایی نیست، بلکه جلوگیری از وقوع جرم است.

هادیان فر گفت: در برخی کشورها جریمه یک خودروی خلافی 3000 یورو است یعنی فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید