آیا برای رانندگی پلیس جریمه پرداخت می شود؟

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782215

سخنگوی ناجا گفت: بر اساس قانون فرآیند جریمه ها و مبالغ ناشی از تخلفات رانندگی به خزانه دولت واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جریمه های رانندگی و نحوه خرج شدن آن موضوعی است که گاهی مورد توجه و حتی صحبت است. پس از شیوع کرونا، با اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و برخی محدودیت‌های ترافیکی مرتبط با کرونا، مجدداً سوالاتی در مورد پرونده دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس مطرح شده است که برخی بر این باورند که ابعاد این جرایم به پلیس منتقل خواهد شد.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به این ابهام، پرداخت جریمه پلیس را به صراحت تکذیب کرد.

سخنگوی ناجا درباره نحوه پرداخت جریمه های رانندگی گفت: روند جریمه ها و مبالغ ناشی از آن کاملاً مشخص است و طبق قانون به خزانه دولت واریز می شود. بنابراین اینطور نیست که مبلغ جریمه جاده ای به حساب پلیس واریز شود.

وی با بیان اینکه در خزانه دولت تقسیماتی در این زمینه وجود دارد، گفت: اینطور نیست که این مبالغ مستقیماً در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد و همانطور که گفتم این مبالغ به خزانه دولت واریز می شود. اگر چنین تصور غلطی وجود داشته باشد، مردم باید بدانند که اینطور نیست.

حاجیان افزود: قانون در صورت وقوع جرایم، قانون و مقررات روشن است و پلیس بر این اساس عمل می کند. در مواردی مانند مقررات منع رفت و آمد و محدودیت های ترافیکی مربوط به تاج، پلیس طبق اعلامیه عمل می کند و جریمه ها به پلیس پرداخت نمی شود.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: در بحث تخلفات رانندگی بازدارندگی وجود دارد و اینطور نیست که پلیس دنبال جریمه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید