عملیات سامانه بارشی در هرمزگان تا روز سه شنبه ادامه دارد/ آبگرفتگی معابر و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست

ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800486

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، ورود سامانه جدید بارشی به استان با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها همراه خواهد بود و انتظار می رود اقدامات لازم از سوی مردم و شهروندان انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی هرمزگان؛ استان از امروز شنبه تا سه شنبه 25 الی 25 دی ماه فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی می کند که موجب رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، سیلابی شدن معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود. فصلی خواهد بود

شدت بارش در این سامانه در روزهای یکشنبه و سه شنبه در اکثر نقاط استان به ویژه نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است که از نظر بارندگی 80 درصد بارش های این سامانه در نقاط مختلف استان در فواصل زمانی متناوب پیش بینی می شود و به صورت همزمان و هموار رخ نمی دهد.

همچنین لازم به ذکر است با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه ها و سدها در تمامی شهرها و مناطق مستعد توصیه می شود. استان

در این مدت دریا در اکثر ساعات نسبتا مواج با وزش باد جنوب شرقی نسبتاً شدید و از روز سه شنبه 26 دی ماه تا پایان هفته آینده به طور کامل همراه با تندباد غربی پیش بینی می شود. توصیه می شود در بنادر استان اقدامات لازم انجام شود.

از نظر دمایی صبح امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی و افزایش حداقل دما (2 تا 9 درجه سانتیگراد) در مناطق مختلف استان هستیم که پیش بینی می شود در طول روز به دلیل ابرناکی کاهش یابد. با خروج سامانه بارشی از اواسط هفته آینده کاهش محسوس حداقل دما (4 تا 10 درجه سانتیگراد) پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید