احتمال آبگرفتگی ناگهانی و آبگرفتگی جاده ها / هشدار زرد برای برخی استان ها صادر شد


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890006

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زردرنگ برای برخی از مناطق کشور احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، آبگرفتگی معابر و جاری شدن آب و شکستن درختان کهنسال را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد و باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش ناپایداری در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق تگرگ پیش بینی می شود.

طی 5 روز آینده وزش باد شدید و غبارآلود در شرق کشور و برخی مناطق جنوب غرب کشور ادامه خواهد داشت. شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
گرم شدن هوا/ ادامه فعالیت سامانه موسمی با شدت کمتر


هشدار: افزایش ابر همرفتی (به ویژه در بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در نقاط همراه با گرد و خاک

منطقه عملیاتی: دوشنبه 24/05/1401: جنوب شرقی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.

سه شنبه 25/05/1401: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.

چهارشنبه 26/05/1401: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق، شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و جریان رواناب به صورت موضعی و محدود، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و امکان پرواز. تاخیر انداختن.

توصیه: هنگام بالا رفتن از ارتفاعات مراقب باشید، وسیله نقلیه خود را در اطراف درختان افتاده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید، از ایستادن در بستر رودخانه خودداری کنید و هنگام عبور از جاده ها مراقب باشید.


احتیاط: باد و گرد و غبار

نوع خطر: بلند کردن و نفوذ گرد و غبار و باد شدید موقتی

منطقه عملیاتی: دوشنبه 24/05/1401: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، ایلام و غرب خوزستان، کرمانشاه و لرستان.

سه شنبه 25/05/1401: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب تهران، ایلام و غرب استان های خوزستان و لرستان.

چهارشنبه 26/05/1401: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خوزستان، ایلام و جنوب کرمان.

اثر خطر: احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس گرد و غبار.

توصیه: حضور افراد در فضای باز به ویژه افراد آسیب پذیر، نظارت بر شاخص آلایندگی توسط دستگاه های ذیربط و تصمیم گیری بر اساس مقررات، ممنوعیت توقف و پارک خودرو در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام امکانات موقت از جمله تبلیغات. علائم و پوشش گلخانه ها.

دیدگاهتان را بنویسید