هشدار نارنجی برای آخر هفته / احتمال آبگرفتگی در استان قزوین


ساعت: 13:08
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885886

محمدرضا علیمی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی از بعدازظهر فردا تا شنبه در استان قزوین ناپایداری جوی خواهیم داشت که احتمال آبگرفتگی را در پی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا علیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی بیان کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی از بعدازظهر فردا تا شنبه ناپایداری جوی را در استان قزوین خواهیم داشت که با توجه به ماهیت بارندگی های تابستانی این ناپایداری ها معمولا به صورت بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی ادامه داد: تجربه نشان می دهد که یکی از پیامدهای احتمالی این گونه بارندگی ها آبگرفتگی کانال ها خواهد بود که می طلبد که دستگاه های خدمات رسان در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: به همین منظور روز گذشته جلسه ای در ستاد مدیریت بحران استانداری تشکیل شد و تمامی شهرداران، بخشداران و دهیاران و دستگاه های دولتی، لشکری ​​و امنیتی در آماده باش کامل خواهند بود.

این مسئول با اشاره به همجواری با تعطیلات آخر هفته و گردش های تفریحی شهروندان تاکید کرد: از مردم روستاها می خواهیم در بستر رودخانه ها تردد نکنند و از دامداران نیز از چرای دام های خود در بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی در خاتمه گفت: از کوهنوردان تقاضا داریم در ساعات اعلام شده از بیرون رفتن در کوه خودداری کرده و نکات ایمنی را به شدت رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید