هشدار بارندگی و احتمال آبگرفتگی در استان های شمالی/غبارگردی موقت در مناطق شرقی


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888157

سازمان هواشناسی از تقویت فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در 6 استان اردبیل، گیلان و مازندران خبر داد و گفت: احتمال روان آب و سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز شنبه ۲۴ مرداد در اردبیل، گیلان و مازندران و فردا یکشنبه ۲۵ مرداد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران، بارش شدید باران و در مناطقی تگرگ پیش بینی می شود. با تگرگ

روز دوشنبه نیز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، اردبیل شمالی و آذربایجان‌شرقی همین وضعیت جوی پیش‌بینی می‌شود.

طبق آگهی سازمان هواشناسی جاری شدن آب و طغیان جاده ها، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، خسارت ناشی از وزش باد شدید لحظه ای از خطرات این سامانه است.

بیشتر بخوانید:
سایر اخبار و هشدارهای هواشناسی


سازمان هواشناسی اعلام شده است که در مناطق مستعد گرد و غبار موقت، کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.


سازمان هواشناسی پرهیز از تردد و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، ممنوعیت تردد عشایر-عشایر و دام در کوهستان، تسریع در برداشت شالیزارها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و پارک نکردن خودروها به روده ها توصیه می شود. درختان.

عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، اداره راه، شهرداری، وزارت نیرو و … برای مقابله با بحران از دیگر توصیه ها است. سازمان هواشناسی خوب.

دیدگاهتان را بنویسید