بارش باران تا هفته آینده در مازندران ادامه دارد/در ارتفاعات احتمال آبگرفتگی وجود دارد


ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886276

محمدرضا رضوی گفت: از هفته آینده بارش باران در مازندران شدید بوده و احتمال سیلابی بیشتر وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار بلاغ، اظهار داشت: تا روز یکشنبه در مناطق مختلف استان به ویژه در ارتفاعات با بارش باران مواجه هستیم.


وی با بیان اینکه بارندگی به سمت ارتفاعات رفته است، گفت: طی چند روز گذشته شاهد بارش باران در مناطق پایین دست بودیم، این بارندگی ها از شب گذشته به سمت ارتفاعات رفته و شدت بارندگی در محور خراز زیاد بوده است. که جاده به آن بسته بود. این دیوانه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه امشب و فردا خطر وجود دارد اظهار داشت: گزارشی مبنی بر تلفات جانی و فوتی نداریم، امشب و فردا در مناطق مرتفع از غرب آغاز و به سمت شرق ادامه خواهد داشت.

رضوی ادامه داد: فشار باران در محور خراز است و بارش ها فردا در محور کیاسر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: روز شنبه بارندگی ها کاهش می یابد اما از روز یکشنبه بارندگی شدید و احتمال آبگرفتگی مجدد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا میزان بارندگی روز یکشنبه همانند دیشب خواهد بود، خاطرنشان کرد: خیر، اولین بارندگی باعث سیلابی گل و لای و خاک می شود و بارندگی های بعدی گل و لای کمتر و 60 درصد آب خواهد بود و در نتیجه آن 60 درصد آب خواهد بود. روی این با سرعت کمتری وارد می شود.

رضوی با تاکید بر نارنجی بودن وضعیت هوای مازندران گفت: در پایین دست رودخانه هایی مانند خراز مشکلی وجود نخواهد داشت اما در بالادست احتمال طغیان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید