بارش برف پاییزی در جاده های کوهستانی مازندران/بارش در روزهای آینده ادامه دارد


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915608

هاشمی گفت: هم اکنون جاده های کوهستانی کندوان، خراز، سوادکو و کیاسر برفی و لغزنده است و هوای مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای در مناطق مرتفع و کوهستانی بارشی پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: با توجه به بارش برف، استفاده از زنجیر چرخ برای تردد در جاده های کوهستانی و برفی استان ضروری است.
وی بیان کرد: توصیه می شود رانندگان پس از اطمینان از سالم بودن لاستیک ها و داشتن دستگیره، سالم بودن برف پاک کن ها، چراغ های جلو و عقب خودرو و سیستم گرمایش خودرو، وضعیت ایمنی خودرو را بررسی کنند. آنها سالم هستند
هاشمی ادامه داد: رانندگان هنگام تردد در جاده ها باید فاصله زیاد خودروها را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه و با دقت کامل رانندگی کنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران گفت: هم اکنون تردد وسایل نقلیه در جاده های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

تداوم بارش باران و برف پاییزی در مازندران
یک کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای سرد و بارانی در پایین دست استان گفت: هم اکنون در تمامی ارتفاعات بالای هزار متر به ویژه کندوان، خراز، سوادکو و کیاسر شاهد بارش برف هستیم.
فرجی با بیان اینکه فردا دوشنبه در نواحی غربی و ارتفاعات به میزان کمتری بارندگی خواهد داشت، افزود: آسمان نیمه شرقی استان ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.
وی به کاهش ناپایداری و تداوم هوای سرد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در این بخش اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد افزایش ابر در غرب شهرستان ها، ابری متغیر همراه با رگبار باران و در مرکز و شرق خواهیم بود. مناطق.
فرجی ادامه داد: با وجود کاهش نسبی دما طی هشت روز آینده و تداوم هوای نسبتاً سرد، سرما و یخبندان را که می تواند به مرکبات در مناطق ساحلی و دشتی استان آسیب برساند، نخواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی مازندران گفت: دریای خزر امروز مواج است و برای فعالیت های دریایی و ماهیگیری مناسب نیست.
وی گفت: دیروز آمل و ایزدشهر با بیشینه دمای 14 درجه سانتیگراد گرمترین و رینه و سیاه بیشه با کمینه دمای سه درجه زیر صفر صبح امروز سردترین نقاط استان بودند.
فرجی افزود: دیشب بیشترین میزان بارندگی در نوشهر و سفید آب به ترتیب 106 و 52 میلی متر بوده است.
وی گفت: در این مدت میزان بارش برف در محور کندوان از شروع هزار چم تا تونل کندوان، محور هراز از گزنگ به پلور و محور سوادکوه در محدوده ورسک به ترتیب به 20، 15 و 8 سانتی متر رسید.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با شماره های 21824434 و 21824420 و پیش شماره 011 و وب سایت WWW.141.IR و اپلیکیشن تلفن همراه 141 مرکز مدیریت راه ها به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به وضعیت راه های استان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید