بصیرت همچون نوری درخشان در میان ظلمت است/ منفعت طلبان مطرود فتنه 88 هستند.


ساعت: 21:48
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920912

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی واحد استان اردبیل:

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی واحد استان اردبیل، بصیرت را منبع روشنایی بسیار قوی در دل تاریکی خواند و گفت: سودجویان و همه کسانی که حق و باطل را می شناسند. بازندگان فتنه 88.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصغر شکیبا، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی واحد استان اردبیل در گفتگو با سبلان مابه تاریخچه ناآرامی های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان پرداخت و گفت: مقامات عالی رتبه آمریکایی بارها در سخنان خود بر این مهم تاکید کرده اند که تلاش می کنند نظام جمهوری اسلامی ایران را متلاشی کنند. از داخل و به کشورهای کوچکتر.

وی مصادیقی در این زمینه ذکر کرد و گفت: حمایت نظری موسسات تحقیقاتی آمریکا از گروه های تجزیه طلب، پروژه هایی مانند خاورمیانه بزرگ، گفتمان های قوم گرایی، تجزیه طلبی توطئه دشمنان است.

شکیبا گفت: استفاده از گفتمان های مدرن و تلفیق زیرکانه آن با شبهات، علاوه بر ترویج تهمت و دروغ، از روش های امروز دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود است.

وی گفتمان آزادی و حقوق بشر را کلیدواژه استکبار در اغتشاشات برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در سال های اخیر بسیاری از نخبگان، املاک کوته فکر و سلبریتی های کم سواد را با گذاشتن تله در پای آنها هدف قرار داده اند. آنها می خواهند با آموزش افراد نادان و غافل و با باز گذاشتن دست برای رسیدن به اهداف شوم خود، ناامنی و هرج و مرج در کشور ما ایجاد کنند.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی واحد اردبیل در ادامه سخنان خود بصیرت را مهم ترین عامل عاقبت به خیری انسان در طوفان نابسامانی برشمرد و گفت: رسالت و تعهد انسان های بصیر و آگاه است. در عصر امروز مهم و حیاتی است زیرا افراد مومن زیرک هستند و کسانی که می دانند علاوه بر نجات از دزدی می توانند با روشنگری و بصیرت خود در برابر امپراتوری گستاخ دروغ، افراد کوته فکر را نجات دهند و به اسارت درآیند. از دشمنان

وی بصیرت را دارای نور بسیار قوی در میان تاریکی و تاریکی عنوان کرد و گفت: بصیر کسی است که نور و به عبارتی نور بیاورد و راه خود را به راحتی و در نور طی کند.

شکیبا در ادامه سخنان خود به تعالیم حضرت علی (ع) در برابر وسوسه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در خطبه دهم نهج البلاغه به اهمیت بصیرت اشاره کرد و افزود: شک ندارم. که بصیرت مرا همراهی می کند.» من هرگز تسلیم نشده ام و هیچ کس نتوانسته مرا فریب دهد.

وی افزود: از این گفتار بسیار پرمفهوم حضرت علی (ع) درمی یابیم که اگر انسان خود را فریب ندهد دیگران را فریب نمی دهد زیرا یک اندیشه شریف و شریف هرگز فریب افکار خودخواهانه و جاهلانه دیگران را نمی خورد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی واحد اردبیل در بخشی دیگر از سخنان خود از طردشدگان فتنه 88 یاد کرد و گفت: افرادی که حق را از باطل تشخیص نمی دادند و در جبهه دروغ بودند و اصرار داشتند. ایده های خودشان از بزرگترین ایده ها هستند. رد شد فتنه 88.

وی همچنین به سکوت خواص در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: سکوت برخی از افراد جانباز و کسانی که دنیا را دیده اند و در برهه های مختلف مسئولیت های مختلف و مهم ملی داشتند در بزنگاه قابل قبول نیست و این افراد هستند. و حکیت با سکوت خود بر آتش ناآرامی ها افزود و این افراد نیز از بزرگترین بازندگان اغتشاشات 88 هستند.

شکیبا سخنان یکی از اندیشمندان را در باب معرفت ذکر کرد و گفت: یکی از اندیشمندان می گوید; اگر نشکنی، هیچ کس نمی تواند تو را شکست دهد، همانطور که اگر خودت را کور نکنی، هیچ کس نمی تواند تو را کور کند، اگر خودت را فانی و نابود نکنی، هیچ عاملی قدرت نابودی تو را ندارد.

این پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی در پایان سخنان خود به راهکارهای جلوگیری از طغیان مانند قیام 1367 اشاره کرد و گفت: همانطور که علامه محمدتقی جعفری در کتاب ترجمه و تفسیر نهج البلاغه می فرماید «تغییر». “و” “تثبیت” یک قانون مهم اجتماعی است، بنابراین سرنوشت، هرکس در دست خود است، هیچ قدرتی به انسان راه ندارد، زیرا خداوند متعال انسان را در منطقه ممنوعه قرار داده است که فقط خود شخص است. حق ورود دارد

وی مطالعه تاریخ در کنار مسائل روز، ارتقای قدرت تحلیل و بصیرت افزایی را از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از اغتشاشات مانند فتنه 88 برشمرد و گفت: افرادی که به بصیرت قابل قبولی دست می یابند، رسالت سخت تری دارند. همچنین سود خواهند برد زیرا باید علاوه بر بالا بردن آگاهی خود در جهت روشنگری جامعه و بالا بردن آگاهی دیگران برای بستن راه نفوذ دشمن و تکرار فتنه 88 تلاش کنند.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی واحد اردبیل وظایف نخبگان جامعه در روزهای ناآرامی را یادآور شد و گفت: دانشمندان علوم اجتماعی و مدیران راهبردی جامعه باید ویژگی های ارزشمند انسانی را تقویت و در نهادهای انسانی تقویت کنند. به ویژه «نسل جوان و آینده. حفاظت از نسل را در برنامه های خود داشته باشند و کشور را از گزند آسیب های مختلف و توطئه های دشمنان دین و کشور حفظ کنند.

وی بیان کرد: باید پذیرفت که رمز دستیابی به این مهم در خودشناسی و بصیرت است که مردم باید در پرتو جهت گیری دینی و ولایت مداری، عمیق اندیشی و درک مفاهیم دینی به دست آورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید