امید به جوانان و ظهور نسلی جدید در بسکتبال / هدیه ای جدید با انتخاب سرمربی جدید


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838474

با انتخاب سعید ارمگانی باید به پوست اندازی و تغییر نسل در تیم ملی بسکتبال امیدوار بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انتخاب سعید ارمگانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال اتفاق جالب و مهمی بود و مهمترین تصمیم جواد داوری برای ریاست جدید فدراسیون بسکتبال در دوره کوتاه ریاستش در این فدراسیون بود.

ارمغانی البته با بسکتبال ایران بیگانه نیست و پیش از این یک بار در دهه 80 آن موقعیت را تجربه کرده و برای دومین بار به نیمکت تیم ملی رسیده است. ارمگانی در تمام این سال ها در مجارستان بسکتبال بازی کرده و در تیم های مختلف مربیگری کرده است و حالا با تجربه بیشتری نسبت به دوره قبل روی نیمکت تیم ملی ایران می نشیند.

اگرچه اولین حضور او با فراز و نشیب هایی همراه بود، اما یادآور اتفاق جالب و مهم بسکتبال ایران است. نسل و تغییر نسل و ظهور نسل طلایی بسکتبال ایران از دهه 80 و در زمان سرمربیگری سعید ارمگانی آغاز شد.

سال ها پیش روند جوانان در تیم ملی بسکتبال ایران آغاز شد و از سال 2000 این روند با حضور گری لیمون و سپس در سال 2001 سعید ارمگانی در بازی های غرب آسیا در کویت سرعت گرفت.

در آن زمان شاهد حضور تدریجی جوانان شایسته ای همچون پویا تاجیک، ایمان زندی و … بودیم که در ابتدا این تغییرات برای ورزش کشور خوشایند نبود اما در بازی های غرب آسیا تیم جوان کویت، امارات و سوریه. در شکست گم شده در واقع کسب تجربه و هزینه جوانی در تیم ملی ناکامی در این مسابقات بود.

اما این پایان راه نبود. صبوری و درک بالای بسکتبالیست ها روند جوانان را در تیم ملی شیرین کرد. با تغییرات حاکمیتی در فدراسیون این روند تشدید شد و نتیجه آن حضور بازیکنانی چون صمد نیکا بهرامی، سامان ویسی، حامد سهراب نژاد، مهدی کامرانی، حامد حدادی، مرحوم آیدین نیکا بهرامی، جواد داوری و 4 نسل طلایی شد. بسکتبال ایران شاهد بیش از یک دهه افتخار این نسل است.

نسلی که الان رو به پایان است و باید کم کم شاهد خداحافظی آنها از تیم ملی باشیم. قطعا نبود یک بازیکن ارزشمند در تیم ملی خلاء بزرگی برای هم تیمی ها، کادر فنی، بومی ها و اهالی بسکتبالش بود اما چه خوب که به جای اینکه حساب شخصی را پاک کند و روحیه و عزت نفس جوانان را از بین ببرد. به آنها اعتماد به نفس کافی داد تا شاهد ظهور پدیده هایی چون حامد حدادی حدادی، صمد نیکا بهرامی در تیم ملی و شکل گیری نسل طلایی دیگری باشیم.

حضور مجدد سعید ارمگانی در تیم ملی بسکتبال به عنوان سرمربی را می توان تداعی دوباره این خاطرات دانست. دوست دارم ارمگانی هم در بازگشت به تیم ملی همین مسیر را طی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید