امروز تاریخ عاشورا در مقاومت و مظلومیت ملت ها نمایان است/ارائه نسخه واحدی از مضامین، معارف و موارد واقعی در صحنه کربلا به زبان های مختلف از اهداف برگزاری مراسم عزاداری است.


ساعت: 18:27
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886663

آیت الله اختری در مرثیه بین المللی:

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا گفت: امروز تاریخ عاشورا در مقاومت و مظلومیت ملت ها نمایان است و می تواند جامعه را اصلاح و شکوفا کند و بشریت را از یوغ استکبار نجات دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمدحسن اختری در مراسم اختتامیه اولین سوگواره بین المللی در جمع اساتید، پیشکسوتان مداحی و مداحی داخلی و خارجی اظهار داشت: هنر آواز سال هاست که در کشور ما رو به رشد بوده و می تواند. به راحتی برخی را از جنبه های احساسی تحت تأثیر قرار می دهد و دانش را در ذهن مخاطب به ویژه کودکان و نوجوانان وارد می کند.

وی ارائه نسخه واحدی از مضامین، معارف و موارد واقعی در صحنه کربلا به زبان های مختلف بر اساس مرگ صحیح و تاریخ دقیق را از اهداف برپایی اولین عزاداری بین المللی عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) نهضت و پیام کربلا می تواند مقاومت و ظلم ستیزی را به گوش سایر ملت ها حتی غیرمسلمان برساند تا بدانند که داستان عاشورا امروز قابل اجرا است و می تواند جامعه را اصلاح و شکوفا کند و بشریت را از شر آن نجات دهد. یوغ استکبار

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا افزود: نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، قدرت ملحدانی مانند شوروی سابق و مکتب کمونیستی فرو ریخته است. و این از انقلاب امام حسین علیه السلام است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه نیز اظهار داشت: چنین قرائتی در اجرا، دکور، موسیقی و محتوا بسیار عالی، عمیق و مبتنی بر قریب به چهارصد سال است. تاریخ و نوازندگانش به صورت عرفانی روی صحنه غسل ​​می کنند. می آیند و مخاطب از کودک 6 ماهه تا پیرمرد 96 ساله از هر قشری است و مطالب و آیات و منابع نیز مهم و محکم است که از ویژگی های منحصر به فرد هنر آیینی خواندن

وی در خصوص عزاداری های بین المللی گفت: این حرکت بین المللی مبتنی بر حقوق بشر، شاید یکی از بزرگترین، بهترین، رساترین و تاثیرگذارترین عناصری باشد که حرکت بزرگی را در جهان آغاز کند که امروز آن را نهضت مقاومت می نامند.

مجید خسروآبادی دبیر اجرایی اولین سوگواره بین المللی سیمون هانی نیز گفت: فعالیت دبیرخانه سوگواره جهانی سیمون هانی در 8 ماه گذشته در سه هیئت اجرایی، بین المللی و مردمی آغاز شد که پیگیری و رایزنی شد. توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات گروه های ترتیل اسلامی از نیجریه و عراق و پنج گروه ترتیل از استان های اصفهان، قم، تهران، مرکزی و قزوین در این سوگواره شرکت کردند و در این دوره با تلاوت از متن میرزا که نزدیکتر است استفاده شده و ابراز امیدواری کردند. که در دوره های پیش رو، آموزش ترتیل به زبان های مختلف تهیه و ارائه خواهد شد.

در ادامه آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام نیز به نقش و اهمیت هنر آیینی تلاوت و تلاوت در ارتباط تصویری با این برنامه پرداخت و از بین المللی عاشورایی قدردانی کرد. بنیاد برپایی مراسم عزاداری بین المللی.
همچنین اجرای نمادین تعزیه «گفتگوی حربن یزید ریاحی و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام» و اجرای بخشی از تعزیه «گفتگوی شمر و حضرت عباس علیه السلام» از جمله بخش های این برنامه بود.

در بیانیه پایانی اولین دوره سوگواره بین المللی شیبه خوانی، ضمن تشکر از بنیاد بین المللی عاشورا برای برپایی عزاداری، حفظ و معرفی هر چه بیشتر هنر شبیه خوانی، تشکیل دبیرخانه دائمی شبیه خوانی بین المللی، ایجاد بستر مناسب. و بستری برای ایجاد دوره ها. آموزش کوتاه مدت و بلند مدت قرائت قیاسی در سایر کشورها، ایجاد اتحاد جهانی کشورهای قرائت قیاسی ذکر شده است.

در نهایت توسط آقایان محسن میرزاعلی، حاج محمد بخشی، ابوالفضل کبابیان، سیدمحسن هاشمی، حسن برکتی، علی صدیکیان، احمد عزیز، مهدی صیادی، علیرضا صیادی، جواد فلاحتی، ابوالفضل صبری و حمزه کاظمی به عنوان پیشکسوتان ایرانی خوانی و توسط مرتضی جبرین، مصطفی محمد، اسماعیل محمد، عمر یوسف تنماری، حفصه رضوان، عبدا.. احمد و ناصر سلیمان شبیه خوانندگان نیجریه و توسط السید حازم محمد جلیل، علی عبدالحسین حبیب، ناظم حسینعلی، زکی تنهر یاسین، سعید شناور عبدعلی و عماد کنعان به عنوان خوانندگان کپی کشور عراق با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.


c80575ef 97ad 46c2 8c42 8b5a7aded13e خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید