مستندساز باید محتوای مناسب را انتخاب کند/ برای ساخت مستند در سمنان مضامین کم نیست.

ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779666

ایمانیان استان سمنان را یکی از استان های مطرح کشور در زمینه تولید مستند عنوان کرد و گفت: خوشبختانه نهادهای مختلفی در زمینه تولید مستند در استان فعالیت می کنند و کمبودی وجود ندارد اما اگر امکانات لازم فراهم نشود. ، آن را آسان نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس ایمانیان کارگردان سرشناس مستند استان در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره فعالیت خود در حرفه مستندسازی گفت: در حوزه سینمای مستند، برنامه های ترکیبی و پخش زنده در استان فعالیت می کنم.

ایمانیان با اشاره به مهم ترین برنامه مستند خود گفت: در این سال ها مستندی از دمشق که مستندی درباره شهید دانشگر است بیشترین جوایز را از آن خود کرد و یکی از لذت بخش ترین آثار برای من بود.

این مستندساز سمنانی با بیان اینکه وارد عرصه برنامه های ترکیبی نیز شده است، تصریح کرد: در رشته برنامه های ترکیبی شماره 95 تا 72 سال گذشته برنده جایزه شهید سلیمانی در مسابقات کشوری شدم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه تولید مستند بی حد و مرز هستم، گفت: سعی کردم در کارم به ویژه در زمینه مستندسازی حد و مرزی نداشته باشم و وارد همه عرصه ها از جمله حیات وحش، محیط زیست و اجتماعی شدم. در زمینه های اقتصادی، سیاسی و سیاسی «و من مستندهای مختلفی ساخته ام.

ایمانیان با اشاره به ورود خود به حوزه اجتماعی تصریح کرد: در بحث اجتماعی با ساخت برنامه ای در شهرستان سعی کردم مشکلات مردم را بررسی کنم و این مشکلات را از کارمندان پیگیری کنم تا بتوانیم از مشکلات جلوگیری کنیم و کمی به مردم خدمت کنیم. “باشم.

این مستندساز کمبود تجهیزات را مهم ترین دغدغه خود می داند و توضیح می دهد: برای ساخت یک مستند خوب نیاز به تجهیزات مناسب و بودجه لازم برای برنامه است که اگر این دو مهیا نباشند ساخت مستند سخت می شود. .

وی پیشرفت ضعیف در ساخت مستند در استان سمنان را ناشی از کمبود امکانات دانست و افزود: متاسفانه در استان سمنان مستندسازان از کمبود امکانات و عدم حمایت مالی به شدت رنج می برند، اما فقط به این دلیل است که این موضوع را دوست دارند. آنها می توانند کار کنند.”

ایمانیان استان سمنان را یکی از استان های مطرح کشور در زمینه تولید مستند خواند و گفت: خوشبختانه نهادهای مختلفی در زمینه تولید مستند فعالیت می کنند و کمبودی وجود ندارد اما اگر امکانات لازم فراهم نشود، آسان اتفاق نخواهد افتاد.”

این مستندساز استانی عشق و علاقه را مهم ترین رکن کار یک مستندساز دانست و گفت: اگر فردی بدون عشق کافی در کار مستند وارد عرصه شود قطعا شکست می خورد و کار ساخت مستندش آسان نمی شود. .

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مستندسازان در ایام ولیعهد خاطرنشان کرد: این روزها تولید مستند کم نشده است و مستندسازان در کنار جهادگران این عرصه که در خدمت مردم بودند تلاش کردند تا خدماتی را به مردم ارائه دهند. مردم.” .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید