شپش در استان سمنان شایع نیست/ پایش شیوع شپش توسط 500 مراقب و بهورز در سمنان


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910848

معاون تربیت بدنی و تربیت سلامت استان سمنان:

حسنی گفت: 40 بهورز و 460 رابط بهداشتی در استان معاینه بالینی موهای دانش آموزان را انجام می دهند و در صورت مشاهده علائم، دانش آموزان را به همراه خانواده به مراکز بهداشتی درمانی معرفی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله حسنی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با مرات، آموزش خانواده و رعایت بهداشت فردی دانش آموزان را در کاهش شیوع شپش سر یا ساقه سر موثر دانست. سال تحصیلی جاری نسبت به سال های گذشته گفت: همچنین به دلیل عدم ارتباط دانش‌آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر، در سال تحصیلی جاری کمتر شاهد شیوع بیماری پدیکوزیس یا شپش سر در مدارس استان سمنان بوده‌ایم و آمار گزارش‌شده تنها می‌باشد. موارد جزئی

معاون تربیت بدنی و سلامت استان سمنان با اشاره به تشکیل کمیسیون استانی بیماری های عفونی و بویژه پدیکولوزیس با همکاری بهداشت و درمان در تابستان سال جاری گفت: بر اساس مصوبات این کمیسیون آموزشی بروشورهایی تهیه شده و سمینارهای تخصصی برای اولیاء دانش آموزان و مدیران مدارس در سطح تمامی شهرستان های منطقه برگزار شده است.

وی افزود: اطلاع رسانی لازم برای پیشگیری از شپش از طریق فضای مجازی و نرم افزار شاد به خانواده ها و کارکنان مدارس انجام شده است و علاوه بر آن 40 بهورز و 460 رابط بهداشتی در استان معاینه بالینی مو انجام داده اند و در صورت مشاهده علائم توسط دانش آموزان. ، دانش آموز را به همراه خانواده به مرکز بهداشت ارجاع می دهند.

حسنی با اشاره به اینکه پدیکوزیس یا شپش می تواند همه اقشار جامعه را درگیر کند و تنها راه پیشگیری از آن رعایت نکات بهداشتی لازم در این زمینه است و تاکید کرد: برای قطع زنجیره انتقال، رعایت بهداشت فردی و خانواده ها ضروری است. مراقبت بهداشت لازم، پوشش مناسبی برای لباس زمستانی فرزندان خود در نظر بگیرید تا در اتاق هایی مانند کلاس های درس که دمای مناسبی دارند، لباس های گرم دانش آموزان روی هم انباشته نشود، زیرا یکی از مهم ترین راه های انتقال شپش همین است. مشکل.

معاون تربیت بدنی و تربیت سلامت استان سمنان در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در طول دو هفته درمان پا، دانش آموزان مرخصی تحصیلی ندارند و با شروع درمان های توصیه شده توسط مراکز بهداشتی درمانی از ابتدا، احتمال انتقال بیماری وجود دارد. شپش از بین می رود، لازم است والدین برای اطمینان از بهبودی کامل فرزندشان، درمان را با حساسیت بیشتری ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید