شیوع سرخک در کشور همسایه علت شیوع در ایران / شناسایی 4 مورد مثبت سرخک در استان سمنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به شیوع گسترده سرخک در کشور گفت:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اذعان داشت: شیوع اخیر سرخک در کشور با سرایت آن به کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان مرتبط است.

کسائیان در ادامه با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخجه در کشور بیش از 97 درصد است، گفت: سامانه مراقبت سرخک در کشور فعال است و از تمامی موارد مشکوک به سرخک همراه با تب و بثورات پوستی نمونه برداری می شود.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سال گذشته 38 مورد مشکوک به سرخک و سرخجه مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد تنها 4 مورد سرخک و سرخجه مثبت بودند.

وی همچنین درباره نحوه ابتلا به این تعداد مورد مثبت در استان توضیح داد: این 4 مورد مثبت بیماری افراد غیر بومی است که در اثر تماس با فرد مبتلا و در حین مسافرت دچار بیماری شده و البته واکسیناسیون آنها نیز کامل شده است. آنها یک نوع خفیف از بیماری را دارند.

این مقام مسئول با اشاره به پوشش بالای واکسیناسیون در استان سمنان گفت: واکسیناسیون به هیچ وجه منجر به عدم مراجعه به مراکز درمانی و تزریق واکسن ضروری نشده است و افزایش موارد نیز به این مشکل ارتباطی ندارد.

لازم به ذکر است که اکثر موارد ابتلا به سرخک در کشور مربوط به شهروندان یا افراد مرتبط با آنها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید