پوشش واکسن سرخک در استان زنجان 100 درصد است / هیچ موردی سرخک در استان وجود ندارد


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820059

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تزریق دو دوز واکسن سرخک در سن یک و نیم سالگی برای پیشگیری از ابتلای مجدد به سرخک کافی است، گفت: استان زنجان از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون سرخک برخوردار است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشهد تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: شیوع بیماری سرخک در افغانستان و ورود اتباع آن به کشورمان باعث شده است که برخی از مردم کشورمان در برخی استان ها به بیماری سرخک مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری سرخک در استان زنجان وجود ندارد، افزود: بر اساس آمارهای موجود پوشش واکسیناسیون سرخک در استان زنجان 100 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه دو مورد واکسن سرخک وجود دارد، گفت: اگر افراد دو بار واکسینه شده باشند، احتمال ابتلای مجدد کمتر می شود. با این حال، حتی اگر یک دوز واکسن سرخک در یک سالگی تزریق شود و کودک هنوز یک سال و نیم برای تزریق دوز دوم نرسیده باشد، احتمال بیماری کم است.

وی خاطرنشان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که از طریق تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب همراه با بثورات قرمز رنگ است که روی گردن و صورت ظاهر می شود و به پایین بدن سرایت می کند. بودن.

تقیلو با تاکید بر اینکه مشکلی برای تهیه واکسن سرخک در استان وجود ندارد، گفت: تاکید ما بر این است که والدین کوکای خود را در سن یک و نیم سالگی واکسینه کنند و در این راستا از والدین می خواهیم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. پایگاه هایی در شهر یا روستا برای واکسینه کردن فرزندانتان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید