خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق زیستگاه های پرندگان مهاجر / هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان زنجان وجود ندارد

ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789705

مجید اسکندرپور معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: زنجان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه در استان زنجان بیماری های شایع در جامعه هدف را مشاهده و مشاهده می کنیم، گفت: پس از آزمایش های انجام شده در جامعه هدف تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی بیماری ها طی آزمایشات توسط دامپزشک استان کنترل می شود و تاکنون با بیماری آنفولانزای پرندگان مواجه نشده ایم، گفت: در طول سال بیماری هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و غیره. همیشه در میان پرندگان حضور دارد

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه وجود این بیماری ها مشکل خاصی ایجاد نمی کند، گفت: واکسیناسیون علیه این بیماری ها در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به احتمال انتقال این بیماری از پرندگان مهاجر گفت: در زیستگاه هایی که پرندگان مهاجر مدتی در آن استراحت می کنند، متاسفانه به دلیل شکار غیرمجاز در برخی استان ها به ویژه در استان های شمالی، این پرندگان در نقاط دیگر پراکنده شده و ممکن است به شدت حاد باشد. آنفولانزای پرندگان در این مناطق غالب است.

اسکندرپور با بیان اینکه در استان زنجان بیماری در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: در صورت وجود چنین بیماری هایی سازمان دامپزشکی موارد را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه مردم روستاها باید طیور محلی را در مناطق بسته نگهداری کنند، گفت: مردم سعی کنند به زیستگاه پرندگان مهاجر نزدیک نشوند.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه مرغداری ها باید مجموعه ای از اقدامات ایمنی زیستی را رعایت کنند، تصریح کرد: باید در مقابل تمامی مرغداری ها و پنجره های انبارها شبکه نصب شود و به پرندگان آزاد اجازه داده شود. وارد تالارها شوید.

وی با بیان اینکه مرغداری ها باید کود مرغی را در پایان دوره طبق دستورالعمل دامپزشکی ذخیره و حمل کنند، گفت: مرغداری ها باید تلفات دوره را برای تلف شدن یا سوزاندن در چاه دفن کنند و به هیچ وجه نباید تلفات از مرغداری خارج شود. .

اسکندرپور با بیان اینکه استان زنجان از نظر ساختار و فواصل طیور و حساسیت و حساسیت مرغداران زنجانی یکی از بهترین استان ها است، افزود: تعداد مرغداری های استان زنجان نسبت به سایر استان ها کمتر است.

وی با اشاره به اینکه مرغداری های استان زنجان ظرفیت بالایی دارند، تصریح کرد: میانگین مرغداری در مرغداری های استان زنجان بالغ بر 29 هزار قطعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید