اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در استان قزوین آغاز شد


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908575

رضا علیمی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای در خصوص بیماری حاد آنفلوانزای پرندگان در استان بسیار حائز اهمیت است و در دستور کار مدیریت بحران استان قزوین قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رضا علیمی در نشست هماهنگی اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای مرتبط با بیماری حاد آنفولانزای پرندگان در استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با توجه به اجرای طرح ملی آمادگی و مقابله با بحران و مقابله با آن گفت: پیش از موعد در این زمینه دستور اجرایی مدیریت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار جلسات ستاد ناحیه و شهرستان قرار گرفته و با توجه به اهمیت موضوع بهداشت عمومی تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت استان قزوین و دسترسی آسان آن به سایر استان ها و از سوی دیگر نقش بی نظیر و محوری استان قزوین به ویژه شهرستان های آبیک و تاکستان در پرورش و تولید طیور کشور، گفت: افزود: آن سوال میزان حساسیت است. و این امر توجه این استان را در این زمینه افزایش داده است و به همین دلیل انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای در رابطه با بیماری حاد آنفلوانزای پرندگان در استان بسیار حائز اهمیت است.

علیمی گفت: هماهنگی های لازم در این زمینه با دستگاه های اجرایی متولی مانند دامپزشکی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروی انتظامی و مدیریت خدمات بیمه بانک کشاورزی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: واکسیناسیون مستمر دام و پرندگان، کنترل تردد کلیه خودروهای حمل کننده پرندگان زنده و فرآورده های آنها در جاده های ارتباطی استان توسط نیروهای دامپزشکی و انتظامی با استقرار پست های قرنطینه، مشترک. بازدیدهای دامپزشکی، جهاد کشاورزی و محیط زیست یکی از مراکز تولید دام و طیور و سایر برنامه هایی است که باید با جدیت در استان اجرا شود.

ی بر اﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺳﻮﯼ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ ، ﺭﺻﺪ ﭘﺎﯾﺶ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﻋﺮﺿﻪ ﻃﯿﻮﺭ ﺯﻧﺪﻩ ا ا ﺳﻄﺢ ﺯﯾﺴﺖ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻧﯿﺮﻭ ﻧﯿﺮﻭ ا اrtain label and emphasize the continuous organization of execution meetings management of the super-severe بحران آنفولانزای پرندگان در شهرهای تابعه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید