شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902934

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد؛

رجایی فر گفت: با شروع فصل سرما در کشور و مهاجرت پرندگان وحشی احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان دور از ذهن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان با گسترش فصل سرما خبر داد و به صبح زاگرس گفت: با شروع فصل سرما در کشور و مهاجرت پرندگان وحشی احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستاها دور از ذهن نیست.

مختار رجایی فر با تاکید بر خطر آنفولانزای حاد پرندگان به راه های انتقال و شیوع این بیماری نیز اشاره کرد و افزود: تماس با طیور، پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، کفش، لباس، خودرو، آب، اماکن آلوده و غیره. یکی از راه های انتقال آنفولانزای پرندگان بسیار حاد محسوب می شود.

وی به مرغداران، عشایر، روستائیان و شهرنشینان توصیه کرد در صورت تلفات ناگهانی طیور اهلی، صنعتی و وحشی مراتب را به مراکز دامپزشکی استان ها اطلاع دهند.

رجایی با اشاره به اینکه انتقال این بیماری توسط پرندگان مهاجری انجام می شود که از مناطق قطب شمال مهاجرت می کنند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایران در مسیر مهاجرت این نوع پرندگان قرار دارد، در خطر شیوع این بیماری قرار دارد.

وی از شهروندان خواست تلفات ناگهانی و غیرعادی طیور و پرندگان را به سازمان دامپزشکی و مرغداران، دامداران و مردم به صورت شبانه روزی به سازمان دامپزشکی 1512 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید