آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کمین مرغداری هاست


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918370

مدیرکل طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان اعلام کرد؛

پدرام گفت: یکی از مهم ترین خطراتی که مرغداری ها را در برابر آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهدید می کند، ورود افراد مختلف، ماشین آلات و تجهیزات غیر ضروری و خرید خوراک پرندگان از مراکز غیرمعتبر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایوب پدرام رئیس اداره طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب با بیان اینکه طیور دومین صنعت پس از نفت است، گفت: آنفولانزای حاد پرندگان یکی از مسری ترین بیماری های پرندگان محسوب می شود که می تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد. به این صنعت

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری و حفظ سرمایه و امنیت غذایی کشور باید کارهایی انجام شود که امنیت زیستی روستا که یکی از مهمترین موانع حفاظتی مرغداری ها است را در بر گیرد.

پدرام ایمنی زیستی را شامل مراحل مختلفی دانست و گفت: قبل از دوره پرورش جوجه و ورود جوجه ها باید سالن ها آماده و با انواع ضدعفونی کننده ها شسته شود.

مسئول طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: یکی از مهم ترین خطراتی که مرغداری ها را در برابر آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهدید می کند ورود افراد مختلف، ماشین آلات و تجهیزات غیر ضروری و خرید غذای پرندگان از مراکز غیرمعتبر است.

این مسئول ادامه داد: برای جلوگیری از ورود هر گونه عوامل بیماری زا از جمله آنفولانزای حاد پرندگان باید در هنگام پرورش مرغ اصول بهداشتی را رعایت کنیم که اولین و مهمترین آن جلوگیری از ورود افراد، تجهیزات و ماشین آلات به مرغداری بدون ضدعفونی این سالن پرورش است.

وی جلوگیری از ورود افراد مختلف به محوطه مرغداری و اتاق های مرغداری و همچنین ضدعفونی قبل از ورود به محل را از دیگر اصول بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری برشمرد و افزود: رعایت این نکات بسیار حائز اهمیت است زیرا یکی از صنایع بزرگی که سرمایه قابل توجهی در خود دارد، مرغداری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید