هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه گزارش نشده است


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912984

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

شاهرخ یارویسی گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی استان کرمانشاه گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به دلیل قرار گرفتن در مسیر پرواز پرندگان آزاد در فصل سرد سال شایع است.

به گفته معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان از شهریور تا اردیبهشت ماه بیشتر است.

جارویسی تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، مادران و مرغ های تخمگذار در برابر این بیماری واکسینه می شوند.

وی افزود: تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی استان کرمانشاه گزارش نشده است.

یارویسی خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج مورد شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای سنتی و روستایی استان کرمانشاه شناسایی و منهدم شد.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تالاب ها، دریاچه ها، مرغداری ها و مناطق روستایی از نظر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در معرض خطر بیشتری هستند.

یارویسی گفت: مرغداران صنعتی در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در طیور در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به انجام اقدامات لازم اقدام شود.

وی افزود: مردم به ویژه در این فصل از خرید مرغ زنده خودداری کنند و مرغ را از محل های تحویل مورد تایید دامپزشکی که بسته بندی و ممهور به مهر دامپزشکی هستند خریداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید