هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان / واکسیناسیون در باغ پرندگان در لرستان مشاهده نشده است

ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789391

قائد رحمت گفت: هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در استان لرستان مشاهده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نبی الله قائد رحمت در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: تا امروز هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است و گشت زنی با کمک دامپزشکان تالاب ها، رودخانه ها، دریاچه ها و سدها در حال انجام است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از خطر شیوع آنفلوآنزای پرندگان، تمامی پرندگان زینتی نگهداری شده در داخل خانه و پرندگان باغ پرندگان واکسینه شده اند.

معاون محیط زیست لرستان گفت: ممکن است این بیماری در میان گونه های پرندگانی باشد که به استان لرستان مهاجرت نکرده اند، اما بازرسی ها در مناطقی که احتمال شیوع وجود دارد همچنان ادامه دارد.

قائدر رحمت از برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و گفت: 120 محیط بان آموزش های لازم را برای مقابله با این بیماری دیده اند تا در صورت نیاز بتوانند از آموزش ها به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: همه مرغداران و مرغداران باید مراقب آنفولانزای پرندگان باشند و اجازه ندهند پرندگان مهاجر با مزارع و پرندگان خود تعامل داشته باشند.

معاون محیط زیست لرستان گفت: همچنین مرغداران نباید غذای پرندگان را در فضای باز بگذارند که این امر می تواند منجر به حضور پرندگان دیگر و شیوع بیماری شود.

قائد رحمت خاطرنشان کرد: این نوع آنفولانزای پرندگان از قدرت سرایت بالایی برخوردار است که شهروندان و افراد ساکن در تالاب ها و رودخانه ها در صورت مشاهده قربانیان پرندگان بلافاصله مراتب را به آنها اطلاع دهند تا اقدامات و بررسی های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید