هیچ موردی از سرخک در مشهد گزارش نشد/ تزریق اجباری واکسن سرخک به افغان های متقاضی ورود


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820715

حسینی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ موردی از سرخک در مشهد و سایر شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون هیچ موردی از بیماری سرخک در مشهد و شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است. “

وی گفت: «متاسفانه سرخک در افغانستان به دلیل عدم واکسیناسیون مناسب در حال گسترش است. در گروه سنی 9 ماه تا 40 سال تزریق می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون سرخک در مشهد 96 درصد است که آمار قابل قبولی است اما نگران 4 درصدی هستیم که واکسینه نشده اند. دلیل برخی نیز این است که فرزندانشان تاکنون به مراکز بهداشتی درمانی واکسن سرخک مراجعه نکرده اند، بنابراین باید هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و واکسینه شوند.

حسینی بیان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که با علائمی مانند تب و بثورات پوستی خود را نشان می دهد و دوره نهفتگی بیماری دو هفته است و معمولا با تب، بی حالی و بی اشتهایی، لکه های قرمز روی صورت، گردن، علائم تنفسی و علائم تنفسی شروع می شود. سرفه، آبریزش بینی و غشاهای مخاطی از دیگر علائم این بیماری هستند و می توان آنها را با سرماخوردگی اشتباه گرفت.

وی گفت: واکسن سرخک شامل سه واکسن سرخک، سرخجه و اوریون است که به کودکان 12 و 18 ماهه تزریق می شود. و دو تا سه روز پس از شروع این علائم، بثورات روی سر شروع می شود. و تا تنه، بازوها و پاها ادامه می یابد..

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: اگر سرخک به موقع تشخیص داده شود، قطعاً درمان می شود و از عوارض احتمالی بیماری کاسته می شود. همچنین از دانش آموزان می خواهیم هنگام حضور در کلاس ها از ماسک استفاده کنند. از آنجایی که ویروس سرخک از طریق تنفس و قطرات تنفسی منتقل می شود، مسری ترین عامل عفونی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید