هیچ موردی از سرخک در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد / BA2 نفس تازه تاج، سرعت و قدرت بالا


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820882

علی احمدی گفت: پیگیر تکمیل واکسیناسیون افرادی هستیم که به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر و ترس از این بیماری واکسن سرخک واکسینه نشده اند اما خوشبختانه تاکنون موردی از سرخک در این استان مشاهده نشده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: تا کنون هیچ بیماری سرخک در استان گزارش نشده و این بیماری در حال رفع است.
وی افزود: حدود 70 هزار نفر در کل استان چهارمحال و بختیاری معاینه شده اند که از این تعداد 109 نفر اولین واکسن سرخک و 80 نفر واکسن دوم دریافت نکرده اند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر و ترس از این بیماری پیگیر تکمیل واکسیناسیون این افراد هستیم اما خوشبختانه هیچ موردی از سرخک در این استان مشاهده نشده است. تا حالا. “
احمدی گفت: افرادی که واکسن سرخک را انجام نداده اند در خطر ابتلا به این بیماری هستند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره سویه جدید بیماری عروق کرونر قلب گفت: این سویه BA2 نام دارد که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، همان سویه BA1 یا omicron است اما 10 برابر مسری است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: قدرت بیماری از امیکرون وان و دلتا بیشتر است اما مرگ و میر ناشی از واکسیناسیون تفاوتی ندارد.
احمدی گفت: واکسیناسیون دوز چهارم یادآوری است، هر فردی که سه ماه واکسن زده باشد افت آنتی بادی دارد و باید دوباره واکسینه شود و در این زمینه تابع دستورات کشوری هستیم و در صورت اعلام چهارمین تزریق، یک باید یادآوری شود.» اتفاق می افتد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید