مسیحیان، شیعیان، سنی ها و… در خدمت تقوا مساوی نیستند / همه باید مورد حمایت نظام اسلامی باشند


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882895

دادستان کل کشور در شورای تخصصی دریافت کنندگان خدمات حقوقی کشور:

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه اقشار مردم در خدمت مشمول الطاف و رحمت الهی هستند گفت: شیعه و سنی در این خدمت هیچ تفاوتی ندارند و گروه ها در صورت قرار گرفتن در خدمت باید مورد حمایت قرار گیرند. یک مسیحی باید به عنوان یک مسلمان انقلابی دیده شود تا خدمت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران، سرپرستان و کارشناسان ادارات حقوقی سراسر کشور که با عنوان «حمایت حقوقی; «عدالت محوری، کرامت محوری، توانمندسازی» در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، وی افزود: خدمات قضایی مردم به ویژه جامعه تحت پوشش کمیته امداد نباید بر زمین بماند و این کمیته باید خدمات لازم در این زمینه را از دستگاه قضایی درخواست کنند. دستگاه قضایی موظف به خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: مردم ولی امر مردم هستند و قوه قضاییه باید برای خدمت به این جمعیت توجه کند. اما اقشار مختلف جامعه نیز به چند طبقه تقسیم می شوند; برخی از گروه ها به دلیل توان مالی یا حقوقی و همچنین سواد حقوقی توانایی لازم برای پیگیری و جلوگیری از تضییع حقوق خود را خواهند داشت، اما برخی از اقشار جامعه قادر به احقاق حقوق خود نیستند و لذا خدمت رسانی این بخش یکی از مسئولیت ها و وظایف کمیته امداد امام خمینی و سازمان. این عدالت است.

منتظری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با ظرفیت و چارچوب مشخص می تواند در این زمینه گام بردارد و قوه قضائیه باید حقوق جامعه هدف اعم از ایتام، بیوه، جانبازان و معلولان را در این چارچوب پیگیری کند. این گروه باید خدمات ویژه ای دریافت کنند و این امر تنها با «صحبت و شنیدن» محقق نمی شود، بلکه باید با همکاری و تعاملات لازم پوشش داده شود. کمیته یاور امام خمینی (ره) مرجعی در این حوزه محسوب می شود و البته باید سازوکارهای مربوطه در این حوزه تقویت و در صورت نبود ساختارهای لازم، تهیه و تدوین شود.

رئیس دادستانی کل کشور افزود: ظرفیت کل دادسرا از دو جهت می تواند در این زمینه کمک کند. ابتدا باید دادسراها صف آرایی شوند، دستورات لازم صادر شود و الزامات به دستگاه قضایی منتقل شود، همچنین در صورت نبود دادسرا، دادگاه های ناحیه کمک کننده باشند و کمیسیون معاضدت نیز کمک کند. موظف به ارائه درخواست باشد. در همین راستا دستگاه قضایی برای کارشناسی و خدمت اعلام آمادگی می کند.

منتظری افزود: برخی مسائل مربوط به حقوق ایتام و افرادی است که توان دفاع و ادعا ندارند و بر این اساس دستگاه قضایی کشور باید وارد عمل شود. خدمات سرپرستی نیز می توانند در این حوزه خدماتی کمک کنند.

وی با اشاره به برخی اغتشاشات افزود: این دفاتر هم اکنون در مشهد ایجاد شده و واقعا ارزشمند و موثر هستند. اجازه ندهید خدمات قضایی در محل باقی بماند، کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مورد نیاز جامعه تحت پوشش را از ما خواهد خواست. در این راستا نیز می توان فردی را برای نظارت بر امور و تلاش برای پیگیری مؤثرتر مأموریت ها منصوب کرد.

منتظری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نهادی ارزشمند است که در راستای خدمت به مستضعفین و محرومان جامعه قدم برداشته و باید قدردان این فرصت ارزشمند باشد. این خدمت موفق است و بستری برای حرکت در مسیر فضیلت است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: سلامت باشید، مخفیانه به جامعه ارزشمند خدمت کنید و این را ذخیره ای برای آخرت بدانید.

کنفرانس حمایت حقوقی؛ با محوریت عدالت، عزت و توانمندسازی با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران، مدیران اجرایی و کارشناسان ادارات حقوقی سراسر کشور برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید