آیت الله فاضل لنکرانی: مسئولان باید به صدای اعتراض مردم گوش دهند/ مردم به دلیل مشکلات اقتصادی مستاصل هستند/ دشمن به بهانه حجاب به دنبال تخریب اسلام و تجزیه ایران است.

آیت الله فاضل لنکرانی: مسئولان باید به صدای اعتراض مردم گوش دهند/ مردم به دلیل مشکلات اقتصادی مستاصل هستند/ دشمن به بهانه حجاب به دنبال تخریب اسلام و تجزیه ایران است.

روز جدید آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز حقوقی ائمه اطهار عطاران تاکید کرد: دشمن باید بداند که مردم به هر حال پشت دین خود ایستاده اند. جوانان و نوجوانان مراقب باشند که دشمن می خواهد از شما سوء استفاده کند، شما را سپر بلا کند، شما را به میدان بفرستد. دخترای عزیز بهتون میگم حجاب برای دشمن ملاک نیست براش مهمه که مردم دین نداشته باشن و خدا رو انکار کنن. مسئولان بیشتر توجه کنند و بیشتر به حرف دل مردم گوش کنند و بیشتر خدمت کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به حوادث روزهای اخیر، هدف از اغتشاشات را تخریب دین و تجزیه ایران اسلامی دانست و نسبت به توطئه دشمنان در این زمینه هشدار داد.

آیت الله فاضل لنکرانی در ابتدای سخنرانی خارج فقه خود با بیان اینکه در حوادث روزهای آخر هماهنگی، وحدت و انسجام رسانه ها در بین دشمن کاملا مشهود است، گفت: از همان لحظات اولیه. همه اخبار رسانه های جهان را دنبال می کردند، شعارها متحد هستند، هدف، اتحاد عملی و لفظی دشمن روشن و مشهود بود. هدف آنها مقابله با دین بود، نه فقط با نظام اسلامی و نه فقط با مسئله براندازی.

وی ادامه داد: هرکس به اخبار دهه اخیر مراجعه کند، متوجه می شود که هدف آنها مقابله با دین بوده است. آتش زدن قرآن چه ربطی به مرگ یک نفر در این کشور دارد؟ قرآن را سوزاندند، هتک حرمت کردند، بدترین توهین ها را به مقدسات از جمله احکام اسلام مانند حجاب و بی حجابی روا داشتند. آنها به دنبال توقف و نابودی اسلام هستند که به نام است اما در واقعیت نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که دین در چهل سال گذشته در ابعاد مختلف حضور بسیار پررنگی داشته و می خواهند نفوذ دین را در ایران و خارج از ایران از بین ببرند.

وی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر اینکه ما به دنبال دو چیز هستیم، یکی بی دینی و دیگری نفی قدرت هسته ای ایران، افزود: اگر دولت بی دین بود، نمی کردند. شغل دارند، الان مشکل اصلی آنها دین است که منجر به نابودی دین می شود، در بین زنان اولین عامل رفع حجاب، افزایش فساد و شلی است، دشمن به دنبال این است و ما نباید از آن غافل شویم.

وی گفت: چگونه ممکن است در مدت کوتاهی همه رهبران سیاسی کشورهای اروپایی به حمایت از چند نفر یا به عنوان حمایت از یک اعتراض بیایند؟ هر روز این همه قتل در دنیا انجام می شود، این همه جان از بین می رود، آنها نیز به دست خودشان نابود می شوند، اما همه آنها متحد هستند و من یادم نمی آید که دشمن از اول تا کنون چنین اتحادی داشته باشد. انقلاب تا کنون این روزها آدم می‌فهمد که برخی از کسانی که طرفداران زیادی دارند برای این روزها ساخته شده‌اند تا از آنها سوءاستفاده کنند. به همه آنها گفته اند که باید بیایید پشت این قضیه بایستید، تا الان در مورد چه پرونده ای اظهار نظر کرده اند؟ متاسفانه عده ای از آنها حمایت کردند.

فاضل لنکرانی گفت: سوال این است که ببینیم هدف دشمن چیست؟ همه ما، همه حوزویان، طلاب، مردم نباید از این هدف غافل شویم. باید ببینیم که دشمن به دنبال این است که دین را از مردم ایران بگیرد، دشمن به دنبال تجزیه ایران است، اگر به اخبار رسانه های بیگانه نگاه کنید، تماماً دنبال تجزیه ایران هستند، به دنبال تخریب منافع ایران هستند. و دارند منابع ایران را غارت می کنند، که معلوم است، اگر امروز کسی بگوید این توهم است، دشمن با اقدامات ما چه می کند، کمی به فکر خودش شک کند! این انکار آشکار است.

رئیس مرکز فقهی امام عطاران تاکید کرد: در پرتو نظام جمهوری اسلامی یکی از مهمترین شعارهای ما بحث آزادی است و یکی از مهمترین شعارها حق نقد برای مردم است. همانطور که امام رضوان الله تعالی علیه بارها این را فرموده اند، مقام معظم رهبری هم همین را فرموده اند، الان هم این حق وجود دارد و نمی بینیم که هیچ مسئولی بگوید هیچکس حق انتقاد ندارد، مردم مشکلات زیادی دارند به خصوص در زمینه اقتصادی. در امور و مسائل معیشتی باید صدای خود را بلند کنند. هیچ کس در آن شک ندارد. اگر کسی بگوید حق نداری حرف بزنی، این مطالبه دینی نیست، مطالبه قانون و عقل و وجدان نیست. اما مدام از زبان بعضی ها همین حرف ها را می زنند، چرا به حرف مردم گوش نمی دهید؟ آیا مردم می خواهند اموال عمومی را تخریب کنند؟ آیا مردم ما می گویند آمبولانسی که مجروحان و مجروحان تصادفات را نجات می دهد را نابود کنید؟ بانک ها را نابود کنیم؟ آیا مردم می گویند ما در این کشور ناامنی می خواهیم؟ البته این چیزی نیست که مردم می گویند. مردم به گرانی اعتراض دارند، این اعتراض حق مردم است. مردم از گرانی ها ناامید شده اند و انتظار دارند دولت گامی محکم برای ایجاد آزادی در زندگی آنها بردارد.

وی گفت: مسئولین موافق هستند و خودشان می گویند ما برای آن کار می کنیم اما اگر بازیگری بگوید چرا صدای مردم را نمی شنوی باید از آن بازیگر بپرسیم که آیا صدای مردم و حرف هاست. مردم در حال نابودی هستند؟” نگران کننده و نامطمئن؟ اگر کشور ناامن شود، نمی توانید هنر خود را در آن کشور ابراز کنید. فکر می کنید اگر تغییری رخ دهد، می توانید هنر خدادادی خود را بیان کنید. بهتر است.این برای شما اشتباه است.اینها حرف مردم نیست!آنچه مردم می گویند این است که چرا تکلیف سوء استفاده مشخص نشد؟مردم می گویند چرا قدم های بزرگی برداشته نمی شود؟البته ممکن است کارهای اساسی وجود داشته باشد که باید مردم را آگاه کند.

وی ادامه داد: هدف دشمن و حرف مردم باید جدا شود. همه اقشار طلاب، متخصصان، روحانیون و… همه باید بدانیم که امروز دشمن در هدف خود مصمم تر شده و هدفش گرفتن دین از دست مردم ایرانی و غیر ایرانی است، اما نکته اصلی این است که اینکه مردم متدین هستند، وقتی اربعین را می بینند چه کار می کنند، 20 میلیون نفر به عشق امام حسین (علیه السلام) این همه راه را طی می کنند و نگران کمبود امکانات نباشند. می گویند باید تولید شعله ور شود، فکر می کنند به نتیجه می رسند! دشمن به دنبال این است که این مظاهر دینی، این شعائر حسینی از بین برود، حرف خدا و پیامبر زده نشود و میدان فقط حرف سازمان ملل و استکبار باشد. ما برای دین این همه شهید دادیم که به این مملکت بیایند، حالا مردم برای دینشان قیام کنند. آیا مردم دین خود را از این انقلاب گرفتند؟ این دین بود که انقلاب کرد، انقلابی که دین برای مردم ایجاد نکرد.

وی با اشاره به اینکه حماقت دشمن نشناختن مردم است، گفت: دین ریشه در وجود مردم ایران دارد چرا که قبل از انقلاب و صدها سال پیش ریشه بیش از هزاران سال دارد، دین در وجود مردم ایران است. وجود مردم ایران البته به برکت انقلاب دایره نفوذ دین گسترده و زیاد شد، مردم به هر قیمتی دین خود را نمی دهند، حاضرند فرزندان خود را برای حفظ این دین بدهند.

فاضل لنکرانی تاکید کرد: دشمن بداند مردم با همه وجود پشت دین خود ایستاده اند. جوانان و نوجوانان مراقب باشند که دشمن می خواهد از شما سوء استفاده کند، شما را سپر بلا کند، شما را به میدان بفرستد. دخترای عزیز بهتون میگم حجاب برای دشمن ملاک نیست براش مهمه که مردم دین نداشته باشن و خدا رو انکار کنن. مسئولان بیشتر توجه کنند و بیشتر به حرف دل مردم گوش کنند و بیشتر خدمت کنند.

رئیس مرکز فقهی عطار امامی با اشاره به حادثه تروریستی در افغانستان گفت: سوال اینجاست که چرا این انتحاری ها به راحتی در مراکز شیعی افغانستان ظاهر می شوند و باعث این حوادث می شوند؟ ما هیچ شکی نداریم که دولت طالبان مسئول اصلی این امر است، فکر نکنید که ما بین داعش و طالبان فرق می گذاریم. هیچ فرقی بین طالبان فعلی و طالبان قبلی نیست، آنها یک هدف مشترک دارند و آن نابودی شیعه است. سرنوشت مشترک آنها نابودی شیعیان است و به دنبال نابودی شیعیان در افغانستان هستند.

وی افزود: ما با همه جانباختگان و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه همکاری و همدردی خود را اعلام می داریم. واقعاً وقتی می شنوم که یک نفر در آنجا کشته شده است، برای ما فرقی نمی کند، همانطور که اگر یک ایرانی در کنار ما کشته شده باشد، این حوادث را خیلی سخت می گیریم. طالبان باید قبل از اینکه دیر شود فکر کنند، اگر می خواهند در افغانستان بمانند، خدای ناکرده نخواهند ماند. یکی از راه های بقای یک دولت ایجاد امنیت برای همه طبقات است.

فاضل لنکرانی گفت: همه دنیا باید این حادثه را محکوم کنند و دولت دست نشانده آمریکا در افغانستان که مبتنی بر آزار و اذیت و زور است باید محکوم شود.

دیدگاهتان را بنویسید