استان مرکزی مهد بزرگان و فرهیختگان/صنایع استان مظهر خودباوری و غرور ملی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در سفر یک روزه هیئت دولت به استان مرکزی در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی فرصت های زیادی دارد از جمله به عنوان یک مرکز صنعتی که نقش بسیار مهمی در حمایت از دفاع مقدس و دفاع مقدس داشته است. بیشتر از 6200 شهید، سهمی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است، بنابراین نقش این استان در حمایت های فنی، صنعتی و تخصصی که در حراست مقدس داشته بی دلیل است.

رئیس جمهور ادامه داد: استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هر کدام نماد خودباوری و غرور ملی در کشور هستند و باید به صنایع و مراکز مهم صنعتی توجه ویژه شود.

رئیسی افزود: استان مرکزی مهد انسان های فرهیخته و بزرگی است که در رأس آنها امام خمینی (ره) و اساتید بزرگی چون آیت الله اراکی و آیت الله خیری اراکی قرار دارند.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: قبل از ورود به استان مرکزی بررسی هایی برای حل مشکلات استان داشتیم و گروه هایی اعزام شد و نظرات و سخنان کارشناسان، نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران زحمتکش استان و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورا، اسلام شنیده شد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ها برای رفع مشکلات و نیازهای استان تعیین شده است، افزود: با وجود همه مشکلات استان مرکزی ظرفیت های زیادی وجود دارد و یکی از این ظرفیت های مهم نیروی انسانی کارآمد، تحصیل کرده و مستعد در مرکز است. استانی که داریم

رئیسی با بیان اینکه نیروهای کارآمد استان می توانند کار را به خوبی انجام دهند و امکانات آن باید از طریق دولت تامین شود، خاطرنشان کرد: با انشاالله در این سفر و در جلساتی که با مدیران و مسئولان استان خواهیم داشت، تصمیماتی خواهیم گرفت که برخی در خود استان اعلام و برخی در مرکز اطلاع رسانی خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید