مسئولان برای حضور پررنگ نسل جوان در مساجد برنامه ریزی کنند/ صادرات صنایع دفاعی نتیجه خودباوری و اعتماد به توانمندی های بومی است.


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891031

امام جمعه ایلام صادرات صنایع دفاعی را ثمره خوداتکایی و اعتماد به توان داخلی عنوان کرد و گفت: حضور در مساجد محل خود برای رونق مسجد بر عهده همه ماست، لذا مسجد ما به سبک اسلامی به عنوان مسجد معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کرمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (8 مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی اعظم امام خمینی (ره) در این شهر با اشاره به روز جهانی 9 مرداد. وی با ادای احترام به مسجد، گفت: مسجد پایگاه اصلی مؤمنان است و خداوند متعال می فرماید تنها کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، شایسته سازندگی مسجد هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه همه شایستگی این کار ارزشمند را ندارند و صرف داشتن منابع مالی بدون ایمان قلبی و اعتقاد به آخرت برای توسعه مسجد کافی نیست، خداوند متعال 5 شرط و دو شرط را بیان می کند. مربوط به اعتقادات انسان است یعنی اعتقاد به خدا و اعتقاد به آخرت، انجام کار خیر برای قیامت دردناک است، اگر با ایمان به خدا همراه باشد همین اعتقاد است که ارزش کار را تثبیت می کند.

وی تصریح کرد: دو شرط به رفتار عملی ما مربوط می شود، در کنار ایمان و اعتقاد قلبی، باید از طریق نماز با خالق ارتباط برقرار کرد و شرط چهارم، ارتباط با خلق خدا با پرداخت زکات و حل مشکلات اقتصادی است. مشکلات خود نیازمندان جامعه.تصمیم بگیرند و کسانی که قدرت ساختن مسجد را دارند، مسجد بسازند و بسازند، که جز از خدا نمی ترسند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ساختن مسجد هم به معنای ساختن و فعال بودن و بازدید از مساجد و توجه به کارکردهای مختلف مسجد در اسلام است، گفت: سازنده مسجد باید از خدا بترسد و از دیگری نترسد. مسجد پایه و منشا قیام علیه ظلم و ظلم است، مسجد ظلم ستیز، آموزنده و بصیر است، مسجد برای گرفتن حق مظلوم توسط ظالم برنامه ریزی می کند، عبادت خدا و نفی بندگی است. برنامه ریزی ظالم و این برای دشمن است و نیروهای نفوذی دشمن را نمی توان تحمل کرد و طبیعتاً برای سازنده مسجد مزاحمت ایجاد می کند و اینجاست که سازنده مسجد نباید از دشمن بترسد.

وی تصریح کرد: دشمنان با بمباران تبلیغاتی در صدد تخریب مسجد هستند تا نمازگزاران به مسجد زیارت نکنند، مسجد در طول تاریخ پایگاهی به عنوان منشأ اعمال خیر در جامعه، محل عبادت و عبادت خداوند بوده و هست. و ضد طاغوت، اساس تزکیه نفس، انسان سازی و جامعه سازی و نماز جماعت، اردوگاه معنوی و فرهنگی و بصیرتی، کانون وحدت و نماد برادری و برابری بین اقشار مختلف جامعه است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی از کارکردهای مسجد این است که در موکب های مستمر نماز جماعت، مردم از هر درجه و مقامی، فقیر و غنی، متمول و فقیر در کنار یکدیگر قرار می گیرند و خدا را عبادت می کنند. خدای متعال و هیچ انسانی نسبت به دیگران احساس برتری نمی کند و این زیبایی مسجد است، مسجد کانون توجه به دیگران و ایجاد کمک های مؤمنانه و پی ریزی پایه های حکومت اسلامی و تمدن اسلامی است و اولین قدمی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم زیرساخت حکومت اسلامی مدینه را بر عهده گرفت و کاری که کرد ساختن مسجد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در فرهنگ اسلامی به مساجد تشویق شده و برای زیارت مسجد و اقامه نماز در مسجد ثواب زیادی بیان شده است. و فعالیت های موثری در مسجد انجام می شود، امروز نیاز به ساخت مسجد و تعمیر و بهبود فیزیکی مسجد داریم و همچنین نیازمند حضور برادران و خواهران نمازگزار در مسجد هستیم و این ساخت و ساز یکی از نیازهاست. .

وی بیان کرد: این وظیفه همه ماست که برای رونق مسجد در مساجد محل خود حضور داشته باشیم تا مسجد ما به عنوان مسجدی به سبک اسلامی معرفی شود و کانون رشد نسلی باشد که خواهد بود. اساس نهضت حضرت خجت (علیه السلام). از متولیان مساجد و کسانی که در ساخت و توسعه مسجد نقش دارند قدردانی می کنم و باید نگاه آسیب شناسانه به مساجد داشته باشیم تا شاهد حضور و افزایش نسل جوان در مساجد باشیم.

امام جمعه ایلام گفت: بگذارید نسل جوان به شورای امنای مساجد بپیوندد، مسجد را در دسترس نسل جوان قرار دهید تا مساجد جوانان ما هم تجربه مدیریتی و هم رونق مساجد را فراهم کنند و لازم است مسئولان محترم. در این مسیر و برای حضور جسارت نسل جوان باید زیربنای لازم را داشته باشد.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: شهیدان رجایی و باهنر دولتمردانی بودند که در دل مردم جای داشتند و جایگاهی دارند، دولت سیزدهم در استان و در کل کشور تشکر می کنم. خدایا برای کارهای نویدبخش زیربنایی و روبنایی و امید دادن، کار انجام شده در جاده اربعین در استان قابل تقدیر است اما توقع مردم بیش از این است، مردم از دولت انتظار دارند قاطعانه تورم افسارگسیخته را مهار کند و زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کند. در این صورت شیرینی خدمات ارائه شده توسط دولت در ذائقه جامعه ما باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه اربعین را فرصتی طلایی برای استان ایلام دانست و افزود: انتظار می رود استان ایلام میزبان بیشترین زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین باشد و تمامی شهرهای مسیر اربعین در حال آماده سازی هستند. آنها برای پذیرایی از زائرین از طرف امام حسین (ع) آنجا هستند. این افتخار گرانبهایی است که نصیب مردم روستا شده است.

وی با اشاره به تجمع 4 هزار نفری خادمان حسینی اربعین در روز یکشنبه در مصلی شهر ایلام گفت: این رزمایش ایلام پایتخت نمازگزاران امام حسین (ع) برای استقبال از نمازگزاران است. این امام در ایام اربعین . مردم خوب ما میزبان بازدیدکنندگان هستند و جا دارد از عزیزانی که این همایش ارزشمند را برگزار کردند تشکر کنم.

امام جمعه ایلام با اشاره به روز صنعت دفاعی در 31 مرداد خاطرنشان کرد: امروز به جایی رسیده ایم که انواع صنایع دفاعی کشورمان به کشورهای مختلف صادر می شود، این نشان می دهد که مسئولان امر گوش فرا می دهند. هر جا که برای اجرای فرمان نایب امام زمان (عج) تلاش کردیم، با سربلندی جلو رفتیم و هر جا شکست خوردیم، مثل صنعت خودمان، عقب ماندیم.

وی گفت: صادرات صنایع دفاعی ما حاصل خوداتکایی و اعتماد به توان داخلی است و این زمینه برای همه صنایع وجود دارد و اگر نالایق ها رها کنند و عرصه را به جوانان نخبه بسپارند، بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد. “

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید