لزوم برنامه ریزی برای شناخت درست نسل جوان تاریخ انقلاب

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800065

آیت الله جنتی در جلسه هیئت امنا تاکید کرد:

دبیر شورای نگهبان گفت: دستگاه های رسانه ای و فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه ریزی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (22 دی 1400) طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به قیام خونین مردم کوم در سال 1356 علیه رژیم طاغوتی پهلوی، گفت: گفت:.

وی ادامه داد: این اتفاق در مسیر پیروزی انقلاب بسیار حائز اهمیت است و از این رو در مقدمه قانون اساسی به عنوان عاملی برای تسریع شکست رژیم پهلوی یاد شده است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه در 16 دی ماه سال 1356 با تعطیلی بازار کوم در حمایت از حوزه علمیه و محکومیت اقدامات رژیم پهلوی و ادامه تعطیلی حوزه های علمیه، جمعیت زیادی در مسجد اعظم تجمع کردند، افزود: 18 دی ماه سال 1356 با تعطیلی بازار کوم در حمایت از حوزه علمیه و محکومیت اقدامات رژیم پهلوی و تداوم تعطیلی حوزه های علمیه، جمعیت زیادی در مسجد جامع تجمع کردند. امام راحل روحیه انقلابی مردم را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه از پیشگامی و بصیرت مراجع، روحانیت و مردم شریف قم تشکر کرد، گفت: انقلاب از قم آغاز شد و ادامه یافت و مردم قم ارادت خود را به امام راحل و انقلاب اسلامی نشان دادند.

دبیر شورای نگهبان در خصوص لزوم آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب گفت: رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند. “

آیت الله جنتی با بیان اینکه انقلاب 57 همیشه زنده است و باید زنده بماند، تاکید کرد: این حرکت باید به گونه ای که در صحنه حضور دارد به نسل جوان منتقل شود و برای رسیدن به این هدف از ابزارهای هنری استفاده شود.

وی گفت: امام راحیل حق بزرگی بر گردن اسلام و مسلمین، ملت ایران و فرزندان انقلاب داشتند که خداوند روحشان را شاد کند.

دبیر شورای نگهبان بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: خداوند ما را به خاطر وجود پرافتخار امام خمینی (ره) شکر کند تا بتوانیم راهشان را ادامه دهیم.

آیت الله جنتی در پایان با بیان اینکه جوانی ماهیت ظلم ستیزی دارد، گفت: باید از فطرت ظلم ستیزی و روحیه جوانی در برابر ظالمان و در حمایت از مظلوم استفاده کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید