شناخت امام خمینی (ره) برای نسل جوان مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا آینده کشور را به نحو مطلوب مدیریت کنند.


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843581

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: شناخت ائمه برای نسل جوان مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا آینده کشور را به نحو احسن مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در حرم امام خمینی (ره) آغاز شد.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

امام خمینی روح جمهوری اسلامی است. اگر این روحیه از جمهوری اسلامی گرفته شود، نقش روی دیوار می ماند.

– نسل کنونی انقلاب امام عزیز را درست نمی شناسند و عظمت ایشان را نمی شناسند; امام شخصیتی استثنایی به معنای واقعی کلمه بود.

– شناسایی ائمه جماعات برای نسل جوان مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا آینده کشور را به نحو مطلوب مدیریت کنند. امام فقط دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هست.

– نسل جوان و فهیم ما که باید مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم این انقلاب را بر عهده بگیرد و آینده کشور را اداره کند، نیازمند نرم افزار واقعی است تا راه انقلاب را به درستی طی کند.

– این نرم افزار که می تواند شتاب دهنده و ترانسفورماتور باشد از درس هایی است که در گفتار و رفتار امام می توان یافت.

– اولین نکته برای امام، رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلاب هاست. معروف‌ترین انقلاب‌ها انقلاب 1789 فرانسه و انقلاب شوروی 1917 است، اما انقلاب اسلامی به دلایل مختلف از هر دو بزرگتر است.

– این دو انقلاب (فرانسه و شوروی) با مردم پیروز شدند، اما بعد مردم کاری نکردند و عقب رانده شدند و نتوانستند انقلاب را در انقلابی که با جسم و جان خودشان ایجاد کردند و با حضورشان در خیابان ها ادامه دهند. در نتیجه این دو انقلاب به سرعت از مسیر اصلی مردمی منحرف شدند.

– بعد از حدود 13-13 سال انقلاب فرانسه دوباره به سلطنت رسید و ناپلئون به قدرت رسید و 15 سال در قدرت بود و سپس همان خانواده هایی که انقلاب فرانسه علیه آنها رخ داد بازگشتند و کشور را به دست گرفتند. وقتی مردم در میدان نیستند نتیجه این می شود!

ادامه می دهد. . .

دیدگاهتان را بنویسید