لزوم آگاه سازی نسل جوان/ استقلال از دستاوردهای انقلاب؛ مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806601

حجت الاسلام فرحبهش گفت: هر چه از انقلاب دورتر می شویم وظیفه ما این است که نسل جوان را از دستاوردهای انقلاب آگاه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن رضا فرحبهش امام جمعه زهان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: متأسفانه دشمن در حال حاضر با سوء استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار مطالبی برای ضربه زدن به کشور می کند. به دنبال تطهیر چهره پهلوی است.

وی افزود: در چنین شرایطی; با توجه به اینکه اکثر مخاطبان این شبکه ها جزء نسل جوان هستند و انقلاب را با خود لمس نکرده اند، این سوال پیش می آید که چرا انقلاب شد؟ چه نیازی بود که مردم انقلاب کنند؟ شاهی که دروازه های تمدن را به روی ملت ایران گشود! اما اگر انقلاب نمی شد، معلوم نیست در چه وضعیتی بودیم.

امام جمعه زهان با اشاره به اینکه بعد از انبیا و ائمه و فرزندانشان در غیبت کامل حضرت ولی عصر (عج) شخصیتی با اصطلاحات امام خمینی (ره) در بین علما نداشتیم، گفت: ما بعد از انبیا و ائمه و فرزندانشان در غیبت کامل حضرت ولی عصر (عج) شخصیتی نداشتیم. حضرت امام خمینی (ره) به دلیل اینکه شخصیتی عادل و جهانی بود و مردم به حقانیت ایشان معتقد بودند، از ایشان پیروی کردند زیرا هدف ایشان از انقلاب نفس کشیدن نبود. وقتی فهمید شاه به کشور و اسلام خیانت می کند و قیام می کند، لازم بود پشت سر او بایستیم و این انقلاب را ایجاد کنیم.

فرحبهش تاکید کرد: هر چه از انقلاب دورتر می شویم وظیفه ما این است که نسل جوان را از دستاوردهای انقلاب آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی دور از ذهن است و شمردن برکاتی که انقلاب ایجاد کرد سخت است، بیان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب این بود که دین ما حفظ شد. ممکن است برخی دین را ظاهر و نماز و روزه آن بدانند، اما دین فقط نماز و روزه نیست.

امام جمعه زهان با اشاره به اینکه وی در دوران حکومت اسلامی پهلوی بود، اما حاکمی ظالم و فاسد بود، گفت: اکنون در برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان سعودی که مردم نماز می خوانند، وضعیت به همین منوال است. حاکمان با صهیونیست ها هستند. «آنها ارتباط برقرار می کنند، شراب می نوشند و با شمشیر می رقصند.

فرحبهش با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال است و کشور روی پای خود ایستاده است، گفت: در دوران پهلوی مشکلات زیادی در کشور به ویژه در روستاها وجود داشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی و ارائه خدمات مختلف به مردم، برق و مسائل فرهنگی، وضعیت روستاها تغییر کرده و امکانات مادی زیادی به دست مردم می رسد.

وی گفت: در حالی که همه کشورها از آمریکا هراس داشتند، رهبران انقلاب اسلامی در همه صحنه ها با قدرت و عظمت مواضع جمهوری اسلامی را بیان کردند و از هیچ سلطه استکباری هراسی نداشتند. اما همین رهبران نسبت به مردم و محرومان بسیار متواضع و مهربان بوده اند.

وی یادآور شد: اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما خوشبختانه در حال پیشرفت هستیم و خدای ناکرده مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید