معلمان روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت می کنند


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836568

آیت الله ناصری رئیس ستاد نماز جمعه یزد گفت: معلمان رسالت مهمی برای آینده سازان این دیار دارند و باید روحیه خودباوری و خودباوری را در دانش آموزان تقویت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از فرهنگیان استان یزد که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به روند شکل گیری هویت انسانی و روال انسان سکولار و جاودانه. موجودات گفتند: از نظر روحی سهم زیادی در زندگی دارد و درک و استعدادش در بحبوحه رشد انسان رشد می کند.

وی با بیان اینکه مردم به طور غریزی علاقه مند هستند که در مسیر کمال قرار گیرند، افزود: باید محیط و شرایطی را برای رشد معنوی انسان فراهم کنیم زیرا همه تغییرات برای تکامل در روح انسان ایجاد می شود.

ناصری با تاکید بر اینکه هر چیزی در زندگی و آفرینش فلسفه و علتی دارد، گفت: بی شک هدف از خلقت انسان چند روز زندگی دنیوی نیست، زیرا این هدف کوچک با حکمت و عظمت خداوند ناسازگار است.

وی گفت: رشد معنوی و معنوی بسیار مهم است و خانواده و مدرسه، والدین و معلمان در این رشد بسیار موثر هستند و باید به تقویت و توسعه آن توجه جدی شود.

ناصری ادامه داد: معلمان باید به این نکته توجه داشته باشند که کودکان و نوجوانان و روح آنها در دسترس معلمان است، بنابراین باید برنامه درسی و معارف علمی و دینی را به کودکان بیاموزند و آنها را از ابتدا با تفکر، عقل و دین آشنا کنند. و این سه مؤلفه مهم را در خود نهادینه می کنند.

امام جمعه یزد گفت: دانش آموزان باید هویت الهی دریافت کنند و اگر این اقدام به درستی انجام شود این دانش آموز فریب نمی خورد و گرفتار فضای مجازی و دوستان نامناسب و پیشنهادهای وسوسه انگیز نمی شود.

ناصری دین را اصل کار برای تربیت می داند و می گوید: «تفکر نیز اصل و اساس خلقت است و خداوند متعال در قرآن کریم بارها انسان را به تفکر دعوت کرده است».

وی با اشاره به اینکه اگر تفکر، تعقل و تدین دانش آموزان تقویت نمی شد، نمی توانستند در آینده برای جامعه خود موثر باشند، تصریح کرد: برخی از مدیران با وجود توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب نتوانستند برای اقتصاد مقاومتی کار موثری انجام دهند. . زیرا قدرت اندیشه و عقل در آنها تقویت نمی شود.

ناصری گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پایدار و نوآور است و برای تحقق این اقتصاد باید روحیه تفکر و تعقل در مردم تقویت شود.

امام جمعه یزد گفت: دانش آموزان امروز باید کارآفرین، مهندس، کارگر و صنعتگر خلاق آینده باشند و در تولید قطعات و ماشین آلات خودکفا باشند و تحقق این امر مستلزم کار آموزشی و علمی ویژه معلمان است.

وی تاکید کرد: معلمان از این پس باید روحیه خودباوری را در کودکان و نوجوانان ما ایجاد کنند زیرا در غیر این صورت این کودکان در دوران جوانی از استعداد خود استفاده نمی کنند در حالی که اکنون استعداد جوانان ما استعداد جوانان ما است. چینی و آلمانی و بیشتر، اما خود را باور ندارند.

ناصری گفت: باید کار را شروع کنیم و با تغییر نظام آموزشی می توان این کار را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: مؤمن باید خودکفا و مستقل باشد و این امر در کشور ما باید با کمک معلمان و شکوفایی استعدادها محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید