افزایش قدرت بصیرت دانش آموزان، روحیه استکبارستیزی را تقویت می کند/ استکبار هرگز از مواضع خود عقب نشینی نکرده است.


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908101

گفتگو با طلاب قمی به مناسبت 22 آبان;

دانش آموزان با اشاره به اینکه استکبار هیچگاه تکان نخورده است، گفت: بی شک دانش آموزان دانا و فهیم ما همواره نقش فعال و فراموش نشدنی در مبارزه با استکبار داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، 22 آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت. 22 آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است.

تبعید امام خمینی (ره)
امام خمینی در 22 آبان 1343 توسط مأموران حکومت شاه دستگیر و پس از انتقال از قم به تهران، به ترکیه تبعید شد. این تبعید پس از اعتراض امام به سیاست های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون صورت گرفت. 9 روز قبل از تبعید، امام در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در منزل ایشان برگزار شد، به تبیین جنایات و رذالت تسلیم پرداختند.

کشتن دانش آموزان
در 13 آبان 1357، در روزهای اوج انقلاب اسلامی، ده ها تن از دانشجویانی که برای برگزاری تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، مورد اصابت گلوله ماموران حکومتی قرار گرفتند و کشته شدند.

لانه جاسوسی را تسخیر کنید
در سیزدهم آبان 1358 ساختمان سفارت آمریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان معترض تصرف شد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران، دیپلمات های آمریکایی مستقر در سفارت از تلاش خود برای مقابله با نظام جدید جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکردند.
این سه رویداد متفاوت بود، اما هر کدام نقش ویژه ای در شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی داشتند. هویت رویدادهای سه گانه مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز را «روز ملی مبارزه با استکبار» و «روز دانش آموز» نامیده اند. از این رو در زیر با چند دانش آموز مدارس استانی در این زمینه مصاحبه کرده ایم.

5ef13172 dd00 4d8e a05e c8b5cdab932c خبر خاکستری

افزایش قدرت تشخیص دانش آموزان باعث تقویت روحیه در برابر استکبار می شود
لذا علی زندوکیلی یکی از هنرجویان هنرستان شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن اظهار داشت: در راستای تقویت روحیه استکبارستیزی در بین دانش آموزان استان قبل از هر چیز باید آنها را با تهاجم فرهنگی محیطی به صورت فرهنگی و مجازی آشنا کرد.
وی ادامه داد: در صورت تاکید بر حضور دانش آموزان در مدرسه، مسجد و خانواده مثلث، بخش مهمی از هجمه ها و نقشه های شوم دشمنان در آسیب های اجتماعی خنثی می شود.

سفارت آمریکا در ایران در راستای اقدامات خرابکارانه پس از انقلاب گام برمی دارد
همچنین هانیه رستمی دانش آموز دبیرستان حضرت مریم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت این روز در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: سفارت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی عملا به لانه جاسوسی تبدیل شده بود. و مطابق با اقدامات خرابکارانه گام بر می داشت.
وی ادامه داد: اسناد باقی مانده از تسخیر لانه جاسوسی نشان می دهد که آمریکا به دنبال تغییر ماهیت انقلاب و ایجاد حکومتی سازگار با لیبرالیسم و ​​سازوکارهای غربی بوده است.
این طلبه قمی گفت: با مطالعه اسناد به جا مانده از لانه جاسوسی می توان به عمق نفوذ و قدرت آمریکا در ایران قبل از انقلاب اسلامی پی برد.
وی تاکید کرد: جنایات آمریکا در ایران باید در کتب درسی معرفی و اعلام شود.

جرقه استکبار و آمریکا ستیزی در 28 آگوست 2032 زده می شود.
از سوی دیگر حسین گل پرور دانش آموز و دانش آموز بسیجی یکی از دبیرستان های استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به روز دانش آموز گفت: جرقه فساد ستیزی آمریکا با کودتا آغاز شد. در 7 مرداد 1391 و تا انقلاب اسلامی هر سال افزایش یافت.
وی افزود: حمایت همه جانبه از رژیم پهلوی، غارت اموال ملی ایران، تحریم جنگ تحمیلی و تحریم های پی در پی و حمایت از گروه های متخاصم از جنبه های دشمنی آمریکا با ایران است.
این طلبه قمی با اشاره به اینکه آمریکا از همان ابتدا به دنبال غارت اموال و منابع ملی ایران بوده است، گفت: آمریکا از طریق اقتصاد و نفوذ سیاسی در ایران نفوذ کرد.

استکبار هرگز تکان نخورده است
در ادامه محمد حمیدی کیا یکی دیگر از طلاب قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: استکبار جهانی هیچ گاه از مواضع خود عقب نشینی نکرده و تنها در مقاطعی از زمان تغییر روش داده است.
وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی و ترور بسیاری از شخصیت های برجسته انقلاب اسلامی با حمایت گروه های مورد حمایت آمریکا از مصادیق بارز دخالت آمریکا در ایران است.
این طلبه بسیجی قمی افزود: از اواخر دهه 80 کشتار دانشمندان هسته ای ایران به طور مستقیم در دستور کار اطلاعات آمریکا و اسرائیل قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه باید در گام دوم انقلاب تلاش کنیم تا پیش برویم، گفت: در بحث فرهنگ باید برنامه ریزی و فعالیت های گسترده ای در کشور انجام شود چرا که استکبار از دهه هفتاد بحث نفاق فرهنگی را مطرح کرده است.

83886ee3 8d9c 4d22 b752 7e925e5c4402 خبر خاکستری

تحریم ها و وعده های بد یکی از سیاست های معمول آمریکاست
در همین حال ریحانه حسنی دانش آموز دبیرستان دکتر حسابی با اشاره به شعار مرگ بر آمریکا گفت: آمریکا دشمن آشکار ملت ایران است و هر جا که دشمنی آمریکا نادیده گرفته شود کشور ضربه می خورد. در این منطقه.
وی افزود: تحریم طولانی مدت کشورهای مختلف جهان و تلاش برای تغییر رژیم و رهنمودهای دولت های مختلف از سیاست های معمول آمریکا بوده است.
22 آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند غارتگران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزدهم آبان به مسلمانان می آموزد که در معبد بشریت، آزادانه و آگاهانه در برابر بزرگان مکتب توحید به نماز بایستند، در مقابل «الله» رکوع و سجده کنند و جز او را نپذیرند. حادثه 22 آبان قلوب مؤمنان را قوت بخشید و غرور مقدس و حماسی را در آنها زنده کرد. آنها را با پرتو درخشانی از نور الهی منور ساخت و درس های بزرگ شهادت، رشادت و شجاعت به آنها آموخت. مردم سرافراز ایران در 22 آبان به همه مستضعفان جهان نشان دادند که می توان دیوار ظلم را شکست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید