روحیه شهادت صدیحه عطار جهان را به حیرت واداشت / قدرت میدان و قدرت دیپلماسی; دو بال پیروزی برای نابودی استکبار

ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792976

حسن علویان با اشاره به روحیه شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در شهادت; مسلمان نه خودکشی می کند، نه خودکشی می کند و نه خودکشی می کند، بلکه ابتدا (در صورت اقتضا)، اگر خدا بخواهد با دشمن مذاکره می کند و از حقوق اسلامی صحبت می کند و اگر نتیجه ای نداشت، بی امان می جنگد و تا جایی پیش می رود که جانت را فدای خدا کنی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن علویان در گفتگو با بالا; وی با تسلیت شهادت یاور امیرالمومنین حضرت سیدیکه کبری سلام الله علیها گفت: ایشان به درب منزل خود شتافتند و آنچه در تاریخ گذشت اتفاق افتاد، اما این دانشگاه فقط درب آن آتش گرفت. یعنی حرف استاد ماند و کلاس تا امروز ادامه داشت.
وی قدرت میدانی و قدرت دیپلماسی را دو بال پیروزی برای ریشه کن کردن استکبار می داند و می افزاید: و همدلی علی لندی رو به رشد است.
این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در سنت اسلامی، چهار زن گرانقدر به چهار زن بهشتی معروف شده اند و این نشان دهنده جایگاه زن در اسلام است که در هیچ کجای مکاتب بشری دیده نمی شود.
علویان ادامه دادند: حضرت مریم بنت عمران که حضرت عیسی پیامبر خدا به دست او مبعوث شد; حضرت خدیجه بنت حویلد که همسر رحمت جهانیان بود و تمام دارایی خود را صرف دین رسول خدا کرد و وجود حضرت فاطمه سلام الله علیها مقام او را بسیار افزایش داد و گویند اولین بانوی وارد بهشت
فرمود: حضرت آسیه بنت مزامه همسر فرعون بود ولی یکی بود; ایمان او به خدا به حدی بود که در دربار فرعون هیچ تغییری در تفکر الهی او ایجاد نشد و از متفکران زمان خود به شمار می رفت.
این کارشناس مذهبی افزود: فاطمه بنت محمد صلی الله علیه و آله که به فرموده رسول گرامی اسلام بر سه بانوی دیگر برتری دارد; ویژگی های این چهار بانو در وفاداری، صداقت، ایمان به خدا، عفت، عبادت، دشمنی، مادری و ازدواج (مریم همسر نداشت) خلاصه می شود که شاید برای کمال جن و انس کافی باشد.
علویان خاطرنشان می کنند: در عصری که مردم از جهل و نادانی درگیر بودند و دختر داشتن را مایه ننگ می دانستند یا زنده به گور می کردند و یا به عنوان کالا از آن استفاده می کردند و در اقوام دنیا مبارزات فکری برای دختر وجود داشت که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. تو را به بچه دار نشدن متهم کردند، خدیجه کبری علیهاالسلام خالق از پای مؤمنان، به دختر پیامبر عنایت کرد و حضور دخترش را در قرآن بسیار نیکو خواند.
وی تصریح کرد: در سیر تاریخ اسلام آنچه در فاطمیه مهم است بر دو دایره فکری استوار است; اول حفظ حرمت ولایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که در واقع هم ناطق و هم تجسم قرآن کریم و هم حجت خداست که باید مورد حمایت خدا پرستان روی زمین قرار گیرد و این یکی از کارهای خداست. محاکمه های اصلی خادمان و حضور حضرت زهرا در این منطقه، رسالت عظیمی بر عهده داشت.
این کارشناس مذهبی، آموزش و پرورش اندیشه ولایت و ولایت را دو رسالت حضرت فاطمه (س) دانست و گفت: در این مأموریت بانوی دو عالم تلاش بی بدیلی انجام داد و با مخالفت هایی نیز مواجه شد. چرا که مردم باید به این دو عنصر معتقد می شدند که زمین از آن خالق آن حضرت است تا او را راهنمایی کنند و از گمراهی و موفقیت در امتحان الهی مصون بدارند.
علویان در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تا زمانی که در قید حیات بودند، فراتر از توان انسانی تلاش کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید