ضعفی که مجیدی را به فکر واداشت

آبی ها در این فصل با یک مدعی روبرو شده اند که دفاع ثابت آنها تنها دو بار در 9 بازی گل خورده است تا پس از آلومینیوم با یک گل خورده دومین خط دفاعی قوی را داشته باشند.

آبی ها در فاز دفاعی آمار قابل توجهی دارند، اما آمار هجومی آن ها چندان چشمگیر نیست، با 9 گل زده در 9 بازی، میانگین چندان خوب یک گل زده در هر بازی و در بین 6 تیم برتر آلومینیوم دار کمترین خط حمله را دارد. .

در 9 بازی اخیر آبی ها، 25 بازیکن به میدان رفته اند. در صورتی که محمدرضا آزادی و کوین یمگا در لیست مهاجمان قرار نگیرند، ارسلان مطهری، امین قاسمی نژاد، رودی زاستد و آرمان رمضانی 4 مهاجمی هستند که در این 9 دیدار به میدان رفته اند. از این میان تنها ارسلان مطهری موفق به گلزنی شد و 3 مهاجم دیگر آبی ها موفق به گلزنی نشدند.

کوین یمگا بازیکنی که یکی دو بازی موقت در خط حمله انجام داده است مدافع و جناح راست است که با 3 گل بهترین گلزن فصل است و ارسلان مطهری تنها مهاجم گلزن. با 2 گل دومین گلزن برتر جهان است. جعفر سلمانی، محمد دانشگر، سیاوس یزدانی و امیرحسین حسین زاده نیز چهار بازیکن این فصل آبی پوشان هستند.

با نگاهی به این لیست می توان دریافت که 7 گل از 9 گل آبی ها توسط بازیکنان مورد استفاده در خط هافبک و دفاع به ثمر رسیده و تنها 2 گل این تیم توسط مهاجمی به نام ارسلان مطهری به ثمر رسیده است.

مجموع دقیقه بازی برای 4 مهاجم آبی 876 دقیقه است. رودی گشتاد با 402 دقیقه بیشترین و آرمان رمضانی با 2 دقیقه کمترین سهم از زمین را دارند.

در حالی که رودی زاستد با 402 دقیقه حضور در زمین بیشترین سهم را دارد، این بازیکن تنها در 5 بازی به میدان رفته است. ارسلان مطهری که در هر 8 بازی چند دقیقه برای آبی ها بازی کرد، 266 دقیقه در زمین حضور داشت و در ازای آن دو گل زد تا میانگین یک گل در 133 دقیقه بازی به ثمر برسد. این آمار نسبتا خوبی برای یک مهاجم است. امین قاسمی نژاد در 6 مسابقه 206 دقیقه و آرمان رمضانی در یک مسابقه 2 دقیقه به میدان رفتند.

برخی از بازیکنان این فصل نیز به عنوان مهاجم قلابی برای استقلال بازی کرده اند که از جمله آنها می توان به محمدرضا آزادی، کوین یمگا و سبحان کاگانی اشاره کرد. اگر یمگا در استقلال مدافع محسوب می شود، خط دفاعی این تیم که قدرت خوبی دارد با 6 گل زده بزرگ ترین خط این تیم است.

آبی ها در طول این مسابقه 8 بار و یک بار از روی پنالتی گلزنی کردند و دو پنالتی را هم از دست دادند تا در 9 بازی شانس افزایش امتیاز خود را به 11 از دست بدهند.

حدود یک سوم لیگ بیست و یکم برای استقلال هزینه می شود در حالی که تعداد گل های این تیم و به خصوص تعداد گل های مهاجمانش چندان جالب نیست و شاید این موضوع برای سرمربی این تیم به نگرانی تبدیل شود. . مجیدی که خودش یک مهاجم است و بارها از بازی های هجومی و گلزنی به عنوان سرگرمی های فوتبالی اش یاد کرده است، تیمش (و به خصوص بازیکنان خط حمله) در این فصل از نظر آماری (از نظر آماری) عملکرد خوبی ندارند.

شاید این آمارها سرمربی آبی ها را بیشتر به فکر فرو ببرد تا حالا که ساختار دفاعی تیمش با بهترین عملکرد و آمار استثنایی زمینه موفقیت های بزرگ را با بهبود شرایط در ساختار تهاجمی و افزایش آمار گلزنی مجیدی فراهم می کند. به هواداران تیمش کمک کند در حدود یک دهه دیگر، او خوشحال خواهد شد که دوباره قهرمانی را کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید