فرهاد مجیدی و پین به فکر ترکیب جدیدی در استقلال برای نیم فصل دوم هستند

فرهاد مجیدی و پین به فکر ترکیب جدیدی در استقلال برای نیم فصل دوم هستند

به نظر می رسد حداقل در هفته هفدهم برابر با آهن فروش این اتفاق می افتد. احتمالا به همین دلیل مجیدی اصرار به جذب حردانی جوان داشت که با حضور او و جلالی می توانست دو مدافع کلاسیک را 2-4-4 یا 3-3-4 در نظر بگیرد.

* خداحافظ آغاسی

عارف آغاسی تنها یک نیم فصل در استقلال دوام آورد و به محض اینکه متوجه شد فضای این تیم تفاوت فاحشی با تیم های قبلی اش دارد، ابزار جدایی را تنظیم کرد. مشکلات خانوادگی یا دلایل دیگر، حالا استقلال یکی از مدافعان میانی اش را باخت. مدافعی که البته در همان دیدارهای نیم فصل اول درخشش چندانی نداشت، مقصر ریباندی بود که استقلال از آلومینیوم اراک در دفع توپ به ثمر رساند که منجر به گل شد. اگر آغاسی این اشتباه را نمی کرد، استقلال از قبل 40 امتیازی شده بود.

* سیاوش یزدانی

اخراج در بازی با هوادار، یعنی. استقلال بدون فرمانده خط دفاعش باید با ذوب آهن برابری کند. یزدانی سابقه بازی در دفاع 4 نفره را هم دارد اما بهترین روزهایش را در استقلال مجیدی و زمانی که این تیم با 3 مدافع در زمین مذاکره کرد سپری کرد. در هر صورت یزدانی در بازی دیروز حرکت عجیبی انجام داد و توپ را از زمین به زمین منتقل کرد، بنابراین در حالی که توپ اصلی در اختیار هوادار پرتاب اوت بود، یزدانی بازی را به هم زد و در نهایت اخراج شد.

*عارف گلمی

بعد از پارگی کراس او هنوز شرایط بازی را پیدا نکرده و تا دستور دوم بی صبرانه منتظر حضورش در زمین هستیم. مجیدی با جدایی از آغاسی موافقت کرد زیرا گلامی روزهای پایانی دوران نقاهت خود را سپری می کرد. البته گلامی قبل از مصدومیت رباط صلیبی از نظر فنی در شرایط خوبی قرار داشت و به دفاع شش پا تبدیل شده بود.

* فقط 2 مدافع میانی

استقلال تنها 2 مدافع مقابل ذوب آهن دارد و این بهترین خبر برای تارتاروس و تیمش است. آغاسی رفته، یزدانی محروم است و گلمی هنوز به شرایط بازی نرسیده است، بنابراین استقلال و مجیدی باید با یک جفت آدم عمد و آگاه وارد زمین شوند که تا به حال با هم بازی نکرده اند و هیچ کدام توانایی ندارند تا از خود دفاع کنند. روی زمین، هرچند در هوا، کمتر رقیب باج می دهند. در هر صورت باید دید مجیدی و پین در مورد این ماجرا چه نظری خواهند داشت.

* مدار حفاظتی 4 نفره؟

به نظر می رسد مجیدی با توجه به جذب هافبک بازیساز ازبکستانی، اشتیاق زیاد به حمله به گفوری، واکنش خوب یمگا در فاز هجومی و به صورت جفتی و البته به صورت جفتی و البته حرکتی، به استفاده از سیستم های 4 مدافع در طول فصل ادامه دهد. سمت سازمانی جعفر سلمانی. در این صورت یکی از برنامه ریزی شده و با دانش (و احتمالا آخرین نفر) روی نیمکت می نشیند تا منتخب بتواند با یزدانی، حردانی و جلالی در دفاع بازی کند. ازبکستان همچنین برای تشکیل خط حمله با زستد، یمگا و سایرین مانند گفوری، حسین زاده، کاسمی نژاد، سلمانی، کاگانی و مطهری به مصاف نیکونفاس و مهدی پور بازی می رود. در واقع مجیدی حالا فاصله نیمکت و تیم اصلی خود را کم کرده است. با اضافه شدن گلمی و آمدنش به بازی، این احتمال وجود دارد که مجیدی و استقلال با 3 مدافع به سیستم برگردند در صورتی که بازی با 4 مدافع پاسخ لازم را نداد. به هر حال اینکه استقلال با توجه به نیروی انسانی می تواند از هر دو نوع بازی با 3 یا 4 مدافع استفاده کند به کیفیت این تیم کمک می کند.

* قدرت در کنار

استقلال مجیدی در طول فصل به خصوص در حاشیه تیم خطرناکی برای رقبا خواهد بود. حردانی، گفوری و یمگا در سمت راست و سلمانی و جلالی در سمت چپ دست باز کادر فنی استقلال را برای انتخاب مرد اصلی و نجات او نشان می دهند. این نوع بازی نیاز به هافبک هایی با فاصله بالا در طراحی از راه دور دارد که هم مهدی پور و هم نیک نفس در این دسته هستند. حتی یک هافبک ازبکستانی می تواند در هر چارچوبی قرار بگیرد: مردی که در مرکز زمین بازی می کند یا هافبکی که در سمت چپ به عنوان وینگر بازی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید