آمریکا مظهر استکبار جهانی و شیطان بزرگ محکوم به نابودی / استکبار و مقابله حق و باطل

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781588

ماجرای تبعید امام در سال 1332، حادثه قتل وحشیانه دانشجویان در تهران در سال 57 و ماجرای اقدام شجاعانه دانشجویان برای تسخیر لانه جاسوسی در سال 58. هر سه حادثه به نوعی به دولت ایالات متحده مرتبط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ 13 آبان در تاریخ پرحادثه انقلاب اسلامی روزی است که با دیگر روزهای انقلاب تفاوت های ویژه ای دارد و پس از گذشت سالیان متمادی از آن روز همچنان حس و حال خاصی دارد و یادآور حماسه دانش آموزان است. این روز را برای همیشه بساز تاریخ را به نام استکبار ستیزی ثبت کردند.

«حادثه تبعید امام در سال 1332، حادثه قتل وحشیانه دانشجویان در تهران در سال 57 و حادثه حرکت جسورانه دانشجویان هنگام تسخیر لانه جاسوسی در سال 58؛ هر سه حادثه به نوعی به دولت ایالات متحده مرتبط است.

در سال 1943 امام (رحمت الله علیه) در اعتراض به کاپیتولاسیون که به معنای حفظ امنیت عوامل آمریکا در ایران و مصونیت قضایی آنها بود، تبعید شد. اینطوری به آمریکا رسیدیم. در سال 57 رژیم وابسته به آمریکا در خیابان های تهران دانش آموزان را کشت و آسفالت خیابان های تهران در دفاع از رژیم وابسته به آمریکا به خون نوجوانان ما آغشته شد. این در مورد ایالات متحده نیز صدق می کند. در سال 1958، این یک ضربه متقابل بود. یعنی جوان شجاع و مؤمن دانشجوی ما به سفارت آمریکا حمله کرد و حقیقت و هویت این سفارت را که لانه جاسوسی بود کشف کرد و آن را در مقابل چشمان مردم جهان قرار داد.

این روز جوانان ما سفارت آمریکا را لانه جاسوسی نامیدند، امروز بعد از سی سال سفارتخانه های آمریکا در کشورهای نزدیک به آمریکا – کشورهای اروپایی – تبدیل به لانه جاسوسی شده است. یعنی جوش های ما سی سال جلوتر از تقویم تاریخ جهان بود. این قضیه بر آمریکا هم تاثیر گذاشت. سه تصادف، هر کدام[هم‌] ارتباط نسبی با دولت آمریکا و روابط آن با ایران. به همین دلیل سیزدهم آبان را «روز مبارزه با استکبار» نامیدند (رهبر انقلاب – 12 آبان 92)

نتایج از 13 آبان 57
مرکز مطالعات اسناد تاریخی در مقاله ای درباره وقایع 13 آبان 57 نوشت: در واقع حوادث 13 آبان، رژیم را به تشکیل حکومت نظامی تشویق کرد. «یکی از نتایج بارز 13 آبان ابراز ضعف و ناتوانی شریف امام بود که شخصاً شاه را به اطلاع شاه رساند و شاه در یک جلسه اضطراری با سفیران آمریکا و انگلیس، همان شب از ژنرال ازهاری خواست تا حکومت نظامی تشکیل دهد. “

ناصر مقدم – آخرین رئیس ساواک – یکی از پیامدهای حادثه 13 آبان فروپاشی “دولت آشتی ملی” است.
نامیده می شود. وی با اشاره به دیدار خود با شاه گفت: شاه گفت با توجه به اینکه دولت امام بزرگوار موفق نبوده و تمام تلاش های ما بی نتیجه است، تنها راه حل این است که حکومت نظامی داشته باشیم. ما با سفرای ایالات متحده و بریتانیا گفتگوهایی داشتیم. آنها هم از این موضوع حمایت و حمایت می کنند. بنابراین تصمیم گرفتم یک حکومت نظامی داشته باشم و او بلافاصله به ازهاری اشاره کرد که شما رئیس دولت خواهید شد.

هنگامی که تلویزیون ملی ایران برای اولین بار در شب 13 آبان، بدون هیچ سانسوری، فیلمی درباره تظاهرات و کشتار دانش آموزان را به نمایش گذاشت، مردم خشمگین شدند. پس از آن شاه حسینی رئیس تلویزیون ناصرالدین مجبور به استعفا شد. همچنین اکران این فیلم در تلویزیون بیشترین تاثیر را در بین مردم داشت. تاثیر این فیلم باعث شده است که مردم در اکثر نقاط کشور شاهد جنایات و کشتارهای وحشیانه رژیم باشند.
یکی دیگر از پیامدهای حادثه خونین 13 آبان 57 استعفای وزیر علوم بود. «دکتر ابوالفضل قاضی وزیر علوم و آموزش عالی طی نامه ای به نخست وزیر در اعتراض به حوادث روز گذشته دانشگاه تهران (13 آبان) استعفای خود را اعلام کرد. او گفت در این شرایط نمی تواند به خدمت ادامه دهد.»

پس از روی کار آمدن حکومت نظامی، دولت ازهاری برای آرام کردن فضا دست به اقدام روانی زد تا از بدبینی مردم نسبت به نظام بکاهد، از این رو تعدادی از مقامات بلندپایه که در سال های اخیر سمت های حساسی را در پیش گرفته بودند، دستگیر شدند. از جمله این افراد می‌توان به «نعمت‌اله نصیری»، «منوچهر آزمون»، «داریوش همایون»، «گلمرضا نیکوپی» و … در هفدهم آبان ماه نام «امیرعباس هویدا» به این فهرست اضافه شد.

حوادث 13 آبان اگرچه منجر به شهادت تعداد زیادی از دانش آموزان شد، اما مانع از ادامه مبارزات آنان نشد. درست مثل روز بعد، تظاهرات گسترده تری در تهران برگزار شد. در بخشی از گزارش اعتراضات 14 آبان آمده است: «تظاهرات مردم ایران به اوج خود رسید و در عین حال روز اوج آتش سوزی در تهران بود… و شب تهران با آتشی روشن شد. در صبح. در همان روز سفارت انگلیس در جریان آتش سوزی ها آتش گرفت و به دنبال آن کارخانه پپسی کولا در خیابان آیزنهاور آتش گرفت که ساعت ها در آتش سوخت.
بدین ترتیب با ادامه جنگ و تظاهرات، حکومت نظامی آذری همکاری نکرد و سیزدهم آبان نقطه عطفی در مبارزه جدید علیه رژیم پهلوی شد و حوادث بعدی پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد.

تکبر و تقابل حق و باطل
13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است. به همین دلیل است که یک سال پس از شهادت دانشجویان و در سالگرد 13 آبان 58، ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری از این تقابل جبهه حق با باطل بود. در آن روز زندگی سیاسی پر از کینه توزی آمریکا و عملیات جهنمی سیا در ایران به یکباره پایان یافت و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب دائماً درگیر قیام و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران بودند، به گروگان گرفته شدند و لانه ای پر شدند. از فساد و جاسوسی آنها که به اشتباه (سفارت) نامیده می شد، متوقف شد.

خانم اله زاده احمد، فعال فرهنگی در توضیح استکبار و استکبار می گوید: «استکبار یعنی چه؟ تکبر تفسیری از قرآن است; کلمه استکبار در قرآن به کار رفته است; به فرموده رهبر معظم انقلاب، انسان استکبار، دولت استکبار، گروه استکبار، یعنی کسانی که حکومتی که قصد دخالت در امور مردم و سایر ملت ها را دارد، برای حفظ آنها در همه امور آنها دخالت می کند. منافع؛ او خود را آزاد می‌داند، حق تحمیل خود را بر ملت‌ها محفوظ می‌دارد، حق دخالت در امور ملت‌ها را برای خود محفوظ می‌دارد و به کسی پاسخگو نیست. – معنای تکبر همین است.

وی می افزاید: نقطه مقابل این جبهه ستمگر، گروهی است که با استکبار مبارزه می کنند. مبارزه با استکبار به چه معناست؟ رهبر انقلاب می فرمایند؛ یعنی در وهله اول زیر بار این اجبار نیفتد; استکبار ستیزی به معنای پیچ و تاب پیچیده نیست. «استکبار ستیزی یعنی اینکه ملتی زیر بار مداخله و تحمیل قدرت بر مستکبر یا مستکبر یا بر دوش دولت استکباری قرار نگیرد.

زاده احمد می گوید: «متکبر یعنی کسی که اهل کبر باشد. سالک خود را بالا می برد. او ممکن است بزرگ نباشد، اما خود را بزرگ می بیند. در واقع قطعاً عالی نیست، اما برخی از افراد کوته فکر از جمله ایشان او را بزرگ و خداترس می دانند. اما در مفاهیم قرآنی و معرفتی، سرنوشت و سرنوشت در دست کسانی است که در روی زمین ضعیف شمرده می شوند. این گزاره آخرالزمانی که می تواند خوشبختی یا ناراحتی فرد و جامعه را در ابعاد فردی و اجتماعی تعریف کند، اکنون به وضوح و به طرز عجیبی آشکار می شود. گروهی از مردم عطرآگین و ادکلن خوار که مهد تمدن و مرکز جهان به شمار می روند و البته هنوز ابزار و توانایی اداره کشور خود را ندارند، به زور از ترفند ملل دیگر استفاده کرده اند. و غارت اموال دیگران. .

این فعال فرهنگی ادامه می‌دهد: «اگر نمی‌گوییم خیانت، اگر فردی یا قومی فکر می‌کند واقعاً بزرگ هستند، باید معلوم شود. اگر حقوق بشر فرضی آنها واقعی بود، در یمن، فلسطین و لبنان و در تمام نقاط قاره آفریقا که سهم آنها از رنج و قحطی تاکنون بوده است، خود را نشان می‌دهند. نه به این دلیل که ادکلن قاتل “حق” را نمی شناسد و برای “مردان” دل نمی سوزد. راه و شاهزاده معلوم است; با کسی که تا دیروز عذرخواهی اش هسته ای بود و امروز حقوق بشر! و فردا فرصت حجاب و آزادی برای همجنس گرایان، دست دادن و استراحت و دو چهار تا کار خیلی بیهوده است. و چه بسا راه رفتن با آنان راه رفتن بر خون شهیدانی باشد که وصیت نامه آنها پر از نشانه و آیات است.

انقلاب اسلامی “دشمن” استکبار است
آیت الله عموشاهی پژوهشگر انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف اصلی و حیاتی انقلاب اسلامی مسئله استکبار است و از این رو یکی از مهمترین آموزه های انقلاب همین پرسش است. اسلام دینی است در ذات خود در برابر روحیه استکبار و استکبار! اهمیت این سؤال از آیات و روایات درخشان معصوم متبلور می شود. در بسیاری از آیات و روایات، تکبر و تکبر مورد نکوهش قرار گرفته است.

انقلاب اسلامی به انحطاط تاریخی و طولانی کشورمان ایران پایان داد و زمانی که استکبار جهان را به قطب های قدرتمند و قدرتمند تقسیم کرد، حکومت را شکست و الگوی جدیدی از جهان به نمایش گذاشت و به پدیده ای برجسته در جهان تبدیل شد. دنیای مدرن »

وی افزود: یکی از نکات اساسی در هندسه انقلاب اسلامی همین موضوع استکبارستیزی است چرا که شعار استکبارستیزی همواره در مطالبات رهبرانقلاب و مردم بسیار مهم بوده است. «طبعاً مستکبران در سراسر جهان نیز از این روحیه آزرده می شوند و به انحاء مختلف اجازه نمی دهند این معنا در جوامع اسلامی گسترش یابد.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی تصریح می کند: مسئله انقلاب اسلامی با دنیای استکباری که در رژیم صهیونیستی و آمریکای خبیث متبلور شد، فقط خشم آنها نیست. انقلاب اسلامی بر اساس مبانی دینی خود تا حد زیادی با جبهه استکبار جهان دشمنی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید