۱۳ آبان نقطه عطف استکبار و مرگ شیطان بزرگ / شعار عقلانی مرگ بر آمریکا همچنان طنین انداز است.

ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781578

روحیه آزادیخواهی ملت ایران متعلق به دیروز و امروز و یا فقط 13 آبان نیست، بلکه این افراد در طول تاریخ معاصر به ویژه پس از بصیرت افزایی امام (ره) همواره ثابت کرده اند که بصیرت عمیقی دارد. نیات استکباری و به موقع و او هم اکنون در حالی به این موضوع واکنش نشان می دهد که سال هاست شعار مرگ بر آمریکا بر زبان مردم ایران طنین انداز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سیزدهم آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز «مبارزه با استکبار» درج شده است و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در سیزدهم آبان ماه سال 1358 است. 13 آبان علاوه بر سالگرد تسخیر لانه جاسوسی، یادآور دو رویداد مهم دیگر است. «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343» و کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 توسط رژیم پهلوی که به همین دلیل به آن «روز دانشجو» نیز می گویند..

در جریان تسخیر سفارت، آمریکایی ها به سرعت بسیاری از اسناد را برای مداخله، غارت و غارت خود از بین بردند، اما پس از تسخیر سفارت، به سرعت از تخریب باقیمانده اسناد جلوگیری شد و بعداً اسناد به دست آمد. از لانه جاسوسی آمریکا چاپ و در دسترس قرار گرفت.

امام خمینی (ره) در پیامی این حرکت را انقلابی دوم و بزرگتر از انقلاب اول خواندند. این حرکت دانشجویان معترض خشم آمریکایی ها را برانگیخت و آنهایی که از درک ملت مستقل و آزادیخواه عاجز بودند، علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شدند. از جمله اعمال فشار بر مجامع بین المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و…، ایجاد فضای تبلیغاتی منفی علیه دانشجویان مسلمان و برخی اقدامات دیگر..

اما هنگامی که آنها بی نتیجه ماندند، اقدامات جدی تری انجام دادند. از جمله قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ایران و حمله به کشورمان که منجر به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس شد و همچنین محاصره اقتصادی و محاصره دارایی های ایران و …. در ظلم و بی عدالتی جهانی و منشأ اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا دخالتی نکرده است.

بدین ترتیب نام 13 آبان برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شد و اکنون 13 آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط شاگردان امام خمینی (ره) و روز مبارزه با استکبار جهانی، فرصت مغتنمی است تا جنایات رژیم آمریکا علیه ایران و بشریت را بخواند..

دولت آمریکا که قبل از انقلاب مستقیماً بر سرنوشت مردم ایران مسلط بود و پس از انقلاب اسلامی از حکومت مطیع پهلوی بهره مند شد، اما زمانی که منافع و سلطه خود را بر سرنوشت مردم ایران قطع کرد، روی عوامل داخلی خود سرمایه گذاری کرد. مزدوران در ایران و در 4 دهه گذشته همواره به دنبال سوراخ هایی برای نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی بوده است.

همواره ردپایی از دولت آمریکا و رژیم دروغین صهیونیستی در خط مقدم خصومت و فشار بر مردم ایران در طول سالیان گذشته وجود داشته است، هرچند ممکن است برخی به دنبال نادیده گرفتن این ردپاها و آراستن چهره کریه آمریکا باشند.

حمایت بی دریغ از جنایات گروه های تروریستی به ویژه سازمان منفور منافقین و حمایت رژیم بعث عراق از اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه مردم ایران تنها بخشی از اقدامات دولت آمریکا برای توقف انقلابی است. جنبش.

روحیه آزادیخواهی ملت ایران نه متعلق به دیروز و امروز و نه تنها متعلق به سیزدهم آبان است، بلکه این مردم در طول تاریخ معاصر همواره ثابت کرده اند که نسبت به نیات شیطانی استکبار بینشی عمیق دارند و به موقع و پیشاپیش نسبت به آن واکنش نشان می دهند. .

اگر چه تجربه قبل از انقلاب اسلامی و تسلط آمریکا بر ملت و منابع کشور در دوران حکومت پهلوی از زمان کودتای 28 مرداد و اعتماد تلخ موزدک به آمریکا برای تسلیم و غارت دارایی های نفتی ایران به وضوح در دید همگان است اما پس از آن. از اوایل انقلاب و تأسیس دولت موقت، عده ای همچنان بر طبل دوستی و روابط عادی جمهوری اسلامی و آمریکا می کوبند و از تنش می گویند.

آنجایی که امام (ره) می فرماید: «ما از دست رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، اما به این زودی از دست تحصیل کرده های غرب و شرق خلاص نمی شویم، آنها مدافع سلطه ابرقدرت ها هستند و هستند. زیردستانی که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند همه ورشکستگی ها از حرف زدن علیه جمهوری اسلامی و تخریب این سد بزرگ الهی دست برنمی دارند..»صحیفه امام; ج 15; т 446

برخی از جریان های سیاسی لیبرال و غرب گرا همواره به دنبال الهام بخشیدن و ایجاد عبارت مهندسی «مقاومت در برابر دشمنان گران است» برای جامعه بوده اند. بدون منطق و استدلال.

از این رو جریان غرب گرا با طرح موضوعاتی چون مذاکره و در سال های پس از انقلاب با عناوین مختلف از هیچ تلاشی برای غلبه بر منطق سازش با منطق مقاومت و مقاومت دریغ نکرد.

شاید برخی هنوز آمریکا و غرب را دوست داشته باشند، اما حداقل برای مردم ایران، هر دو ایده «مقاومت» و «سازش» در عمل امتحان خود را پس داده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با تبیین منطق مقاومت امام در مسئله سازش و مقاومت در برابر دشمن، گفتند:: «برخی می گویند که چالش قدرت هزینه دارد، بله، هزینه دارد، اما سازش هم هزینه دارد. چالش، وقتی صحبت از منطق و اعتماد به نفس به میان می آید، هزینه کمتری نسبت به سازش دارد. نه اینکه متجاوزان به طور جدی متقاعد شوند که وقتی شما تا این حد عقب نشینی کنید، مطالبات و ادعاهای جدیدی مطرح کنند و این سریال متوقف نمی شود و ادامه خواهد داشت.»

اقدامات خصمانه آمریکا به وضوح قابل مشاهده است/ ملت ایران تسلیم فشارها و تهدیدهای آمریکا نمی شود

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، هنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: در 42 سال گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، نظام اسلامی همواره مورد هجمه و توطئه استکبار جهانی بوده و آمریکایی ها به دنبال بزرگ نمایی و غارت منابع ایران از حراست مقدس تا تحریم های ظالمانه دشمنی آمریکا بوده اند.

وی افزود: کشتار بیش از 17 هزار نفر از مردم و مسئولان استکبار جهانی و حامیان آنها نشان دهنده دشمنی دیرینه استکبار جهانی با ملت ایران و ملت ایران به معنای فهرست بلند دشمنی آمریکاست و اقدام نظامی آمریکا هرگز. آنها در ذهن مردم فراموش نمی شوند.

نماینده مردم اراک، هنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: پول بلوکه شده به مبلغ 350 میلیارد دلار و تحریم خردسالان از مواد مخدر گرفته تا مالی نشان از دشمنی آمریکا با ایرانی است. مردم و دیوار بی اعتمادی که آمریکایی ها دارند رابطه مردم و آمریکا به این راحتی از بین نمی رود.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی ها باید برای رفع تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت اقدام عاجل کنند و متوجه باشند که ملت ایران تسلیم فشارها و تهدیدات آنها نمی شود و مصمم به ادامه راه شکوهمند انقلاب اسلامی هستند.

آصفری افزود: مردم ایران از حقوق قانونی خود کوتاه نمی آیند و آمریکایی ها زمانی می توانند با جمهوری اسلامی مذاکره کنند که اولاً پول های بلوکه شده ایران را برگردانند و ثانیاً همه تحریم ها را علیه جوانان لغو کنند و از زیاده خواهی صرف نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: 13 آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران است که یادآور دوران ملت ایران به ویژه نوجوانان در برابر استکبار جهانی است و امروز ما باید قدر این تاریخ پرافتخار ملت ایران را بدانیم، مراقب نسل جوان باشیم.

جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته شاهد توطئه های رنگین کمانی بوده است، اما این توطئه ها نه تنها جمهوری اسلامی را از اهداف خود بازنداشته است، بلکه چون نظام به توانمندی های خود و ضعف های دشمن ایمان دارد، در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … شکست خورده است. ارتش نظامی دشمن منزوی کنید، زیرا راز این عظمت و استقامت در استقامت و قوام در منطق مقاومت و تعاون ملت متجلی است، منطقی که ریشه در آموزه های مکتبی و گفتمان امام و رهبر معظم انقلاب دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید