پیام نوروزی: نشان دادیم که قدرت میدان به نفع قدرت دیپلماسی است/ دوگانه گرایی را ترک کردیم

پیام نوروزی: نشان دادیم که قدرت میدان به نفع قدرت دیپلماسی است/ دوگانه گرایی را ترک کردیم

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اولین پیام نوروزی خود به ملت ایران در مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه ملت ایران بی شک نتیجه ایستادگی و ایستادگی خود را در سال جاری خواهد دید، گفت: هیچ ملتی بدون کار فشرده و استفاده حداکثری از منابع انسانی و طبیعی به چیزی نرسیده است و سال جدید و قرن جدید باید آغاز دور جدیدی از کار سازنده، مفید، پربار و پیشرو برای همه ما باشد.

متن کامل اولین پیام نوروزی به رئیس جمهور به شرح زیر است.

یا فاتح دل ها و بینش ها
یا استاد شب و روز
چه تاسف خوردی
اکنون آن را برای ما بیاورید
به نام خدا
الحمد لله رب العالمین و رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم).

فرارسیدن عید مبارک نوروز و احیای طبیعت و زمین و حلول سال 1401 هجری شمسی را به شما ملت عزیز ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک می گویم.

مصادف شدن عید سعید فطر با سعادت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با آغاز سال جدید را به فال نیک می دانم. رحلت حضرت ولی عصر (عج) را از خداوند متعال خواستارم.

نوروز نماد و تبلور تمدن ارزشی است. فرهنگ سازندگی و تمدن معنوی که اوج فرهنگ تقوا، خانواده دوستی و صلح است.

نوروز امسال لحظه تحویل قرن است. به طور کلی قرن چهاردهم قرن انقلاب اسلامی ملت عزیز ایران بود و این ملت در تاریخ ماندگار خواهد بود. خدای نکرده قرن آینده، قرن ظهور و اعتلای تمدن ایرانی اسلامی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی باشد.

عصری که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (رحمه الله) از سلطه استکبار و استبداد رهایی یافتند و با استقرار مردم سالاری دینی در نظام مقدس اسلام استقلال و آزادی را تثبیت کردند. جمهوری

ملت عزیز و قهرمان ایران، «اینجا» نماد مقاومت شماست. مسجد جامع خرمشهر.

شرق و غرب جهان در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه علیه استقلال ایران دست به دست هم دادند، اما امروز برای تعامل با ایران به رقابت می پردازند. این عظمت ملت بزرگ ایران است.

ملت ایران با سربلندی و حفظ استقلال مراحل سخت تاریخی را پشت سر گذاشته است. البته هنوز از بچه دشمن بی خبر است.

قرن پانزدهم قرن نقشه برداری فعال ملت ایران یا به عبارتی قرن ایران اسلامی است.

همه اقوام ایرانی اعم از فارس، لری، کرد، آذربایجانی، بلوچ، عرب و ترکمن همگی در خدمت این آرمان ملی هستند. ما همه یک خانواده هستیم، با یک سرنوشت مشترک، خانواده ایرانی.

در هفت ماه پس از روی کار آمدن، دولت نشان داده است که مصمم است به آنچه می گوید، عمل کند.

گفتیم به یاری خدا و به لطف مردم تاج را کنترل می کنیم. ما گفتیم که کشور و اقتصاد را معطل نمی کنیم، همه دیدیم در حالی که در حال مذاکره و استفاده از ابزارهای سیاسی و حقوقی برای رفع جرم تحریمی بودیم، روی خنثی سازی تحریم ها تمرکز کردیم. همه از همان ماه های اول دیدند که چگونه به لطف خداوند متعال و مردم، قدرت های متوقف شده را فعال کردیم. خوشبختانه در این مدت نشانه هایی از رشد و ثبات اقتصادی و افزایش چشمگیر ارزش تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی مشاهده شد. ما تجارت با همسایگان خود را به نفع مردم افزایش داده ایم. گفتیم هدف اصلی دولت مهار تورم و پیگیری سیاست تورمی است. با توفیق الهی این حرکت آغاز شد و امروز از شیب تورم در سه ماهه آخر سال کاسته شده است. آمار این گفته را تایید می کند.

گفتیم چرخ تولید را به زور می راندم. آمارهای رسمی که هنوز در پایان سه ماهه سوم است نشان می دهد رشد اقتصادی به بالای 5 درصد رسیده است.

گفتیم از همه فرصت های کشور برای تسریع پیشرفت و توسعه کشور استفاده می کنیم. همه شاهد باز شدن راه خدمت نهادها و نهادهای عمومی و انقلابی بودند و همه دست به دست هم دادیم. امروز همه نهادهای انقلاب اسلامی در کنار دولت و همه در کنار مردم هستند.

برخلاف زمانی که مسئولان مدام به تریبون ها علیه یکدیگر تهمت می زدند و مردم را تشویش می کردند، با همکاری و هماهنگی نیروها و همه نهادها سعی شد اختلافات به جلسات کارشناسی منتقل شود و به تریبون های رسمی روحیه تزریق شود. . امید و نزدیک شدن به حل. مشکلات کشور را برگرداندیم.

ما گفته ایم که منافع و امنیت مردم را با هیچ چیز معامله نمی کنیم. همه دیدند که ما در افزایش توان دفاعی، موشکی و فضایی کشور در اولویت هستیم چرا که امنیت کشور در اولویت است.

امیدواریم دولت ما دولتی مخلص باشد. به وعده های خود به موقع عمل کنید.

دولت شما با دیپلماسی فعال، تعادل را در سیاست خارجی بازگرداند. بزرگترین دستاورد این کشور در سال های اخیر شکست مفتضحانه سیاست آمریکا در فشار حداکثری بوده که با مقاومت مردم ایران ممکن شد.

مردم عزیز و نجیب ایران

ما شروع به اداره کشور در مسیر درست کردیم. ما به دنبال سرنوشت ملت در دست بیگانگان نبودیم. ما دوگانگی و فاصله‌گیری را که قدرت ملت را تضعیف می‌کند کنار می‌گذاریم. ما نشان دادیم که قدرت میدان به نفع قدرت دیپلماسی است. دیپلماسی می تواند در خدمت سلامت باشد. ما از روابط بیرونی به نفع اقتصاد جامعه استفاده کرده ایم و معنای دولت تحول آفرین و عدالت محور همین است.

ملت عزیز ایران

من مستقیماً از رنج شما آگاهم و در سفرهای کشور و ملاقات های عمومی با مردم آن را لمس می کنم.

در طول 7 ماه حکومت داری تلاش زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و مهار تورم صورت گرفته و به قشر مستضعف نیز توجه ویژه ای داشته ایم و خدای ناکرده این کار را ادامه خواهیم داد.

در زمان آغاز به کار دولت بسیاری از کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل به تولید بازگشتند.

امسال خدای ناکرده بحث اشتغال موضوع اول ماست. بیکاری سرچشمه همه بلایای اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید سرلوحه کار دولت خواهد بود.

در این مدت برنامه های زیادی برای راه اندازی پروژه های بزرگ ملی و منطقه ای اجرا شده است. در حوزه تولید مسکن، کاهش تورم و اشتغال زایی اقداماتی انجام شده که نتایج آن به زودی در کشور نمایان خواهد شد.

به حول و قوه الهی و بدون شک امسال ملت ایران نتیجه استقامت و ایستادگی خود را خواهد دید. مانند گذشته، نتایج دوام و انعطاف پذیری آنها مشخص است.

امیدوارم سال جدید سال پایان سلطنت در جهان و پایان جنگ و اسکان مجدد در همه کشورهای جهان باشد.
اولین پیام نوروزی من به عنوان خدمتگزار جمهوریت، از این مرز و بوم، از سرزمینی گرانبهاتر از روح ایران، در واقع پیامی است از سخت کوشی و تلاش مستمر برای ساختن ایرانی قوی و آباد. هیچ ملت و دولتی بدون کار فشرده و استفاده حداکثری از منابع انسانی و طبیعی به چیزی دست نیافته است. سال جدید و قرن جدید باید سرآغاز دور جدیدی از کار سازنده، مفید، ثمربخش و پیشرو برای همه ما باشد.

یاد و خاطره همه مجاهدان و شهدا و ایثارگرانی که در قرن اخیر برای سربلندی اسلام و ایران عزیز جنگیدند و در رأس آنها امام بزرگوارمان که بی شک خورشید تابان قرن چهاردهم است را گرامی می دارم.

بار دیگر عید نوروز و آغاز سال جدید را به شما عزیزان تبریک می گویم و برای شما آرزوی موفقیت، سلامتی، شادی و پیروزی در سال جدید دارم.

دیدگاهتان را بنویسید